تهیه‌کننده صدا و سیمای خراسان رضوی:

یک خبرنگار، شگرد و شیوه‌های متنوعی را برای تهیه خبر باید تجربه کند

مراقبت و نگهداری از زبان فارسی از وظایف ما برای آیندگان است

مشهد (پانا) - تهیه‌کننده صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: یک خبرنگار باید شیوه کار متغیر و حرفه‌ای داشته باشد به‌گونه‌ای که شگردهای مختلفی را تجربه کند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
یک خبرنگار، شگرد و شیوه‌های متنوعی را برای تهیه خبر باید تجربه کند

محمدصدق حاتمی با حضور در نشست گزارش عملکرد کارگاه طرح‌های «مجری شو» و «خبرنگار شو» که با حضور تمام پشتیبانان سراسر استان در سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی برگزار شدد، اظهار کرد: در طرح مجری شو، صرفا به دنبال تربیت مجری توانمند نیستیم و می‌خواهیم دانش‌آموزانی را پرورش دهیم که توانایی بیان آنچه که در اندیشه دارند و می‌خواهند پیاده کنند را داشته باشند.

حاتمی با اشاره به پیشنهادات و انتقادات حاضران افزود: کار و مسیری که سختی و ناهمواری نداشته باشد قطعا ایرادی خواهد داشت؛ چون در تمام موارد و مسیرها طبیعی است که اتفاقاتی خلاف میل ما اتفاق بیفتد. خبرنگار باید بتواند با کسانی که حتی از نزدیک آن‌ها را ندیده است، ارتباط بگیرد و تلفنی مصاحبه کند و این هنر و شگرد خبرنگار است.

وی متذکر شد: قرار است بتوانیم در حد سن خودمان و با توجه به تجربیات و نوع تحصیل، کار کنیم و این را باید لحاظ کرد که هیچگاه هیچکس نمی‌تواند بگوید که دیگر نیازی به آموزش و یادگیری ندارد؛ چرا که این همیشه برای هر کس ادامه‌دار خواهد بود و در هر موقعیتی، شخص باید به فکر ارتقای سطح خود باشد.

حاتمی با اشاره به ویژگی بارز دانش‌آموزان تشکیلاتی گفت: دانش‌آموزان باید سعی کنند برای یکدیگر مانند دوست و یار باشند و به دوستانی که شاید سطح کمتری دارند، کمک کرده و هم‌افزایی داشته باشند. نباید اینگونه باشد که برای اینکه کسی ارتقا پیدا نکند آن فرد را کسر مقام کنند و برای اینکه کسی به سطح بالاتری نرسد جلوی آن را بگیرند.

تهیه‌کننده صدا و سیمای خراسان رضوی، مطالعه را از واجبات یک دانش‌آموز دانست و اظهار کرد: دانش‌آموز باید بسیار مطالعه و تفکر کند. مطالعه اگرچه بسیار خوب است اما فکر کردن نیز بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در قرآن هم به تفکر بسیار اشاره شده است.

وی تاکید کرد: زبان فارسی را پاس بداریم و برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم و هر اندازه که بتوانیم فارسی را بهتر حفظ کنیم، نسل‌های بعد زبان فارسی بهتر و کامل‌تری به نسل بعد خود تحویل خواهند داد.

خبرنگار : محدثه رمضانی و ریحانه باقری عکاس : صبا بهشتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار