مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی:
مجلات رشد باید در تربیت نسل آینده پیشران و پیشرو باشند
ضرورت نقشآفرینی مجلات رشد در ایجاد تحول در نظام آموزشی
مشهد (پانا) - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشیِ سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت مجلات رشد باید یکی از منابع و مراجع نقشآفرین برای ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور باشد و در تولید نسخههای جدید باید بتواند با تحولات فرهنگی و اجتماعی کشور همراه شود.
محمدصالح مذنبی در گفتوگو با پانا بیان کرد: «مجلات رشد، یکی از منابع اصیل در حوزه آموزشی و تربیتی است و تمام تلاش بنده و همکاران این بوده که مجلات رشد، مکمل کتب درسی باشند.»
مذنبی ادامه داد: «مساله مهم این است که نسل امروز در تشخیص نیازمندیها بهتر عمل کرده و میتواند تحولات گسترده و عمیقی را مبتنی بر اصول رقم بزند. اگر جوانگرایی که یکی از مسائل حقیقی و اساسی کشور است را نداشته باشیم و میدان برای فعالیت جوانان فراهم نشود، آینده را از دست میدهیم؛ پس باید تلاش کنیم که محتوای خوبی که در مجلات رشد تولید میشود را در بسترهای مختلف به مخاطبان خود بهخصوص کودک و نوجوان ارائه دهیم.»
محتوا، نقطه شروع آموزش
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش با تأکید بر اهمیت محتوا در آموزش، نقطه شروع هر آموزش را محتوا دانست و بیان کرد: «شیوههای اشتباه از جایی شکل میگیرد که محتوای خوب تهیه نشود و این از ریشه باید شناسایی شود.»
وی ادامه داد: «بهترین نویسندهها، اساتید و تصویرگرها در حوزه تربیتی برای هدفمند بودن محتویات مجلات رشد، تلاش کردند تا جایی که امروز این مجلات میتواند با همه محتواهای آموزشی در کشور رقابت کند.»
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اثرگذار در جریان تربیتی است
مذنبی گفت: «سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در جریان تربیت و یادگیری کشور یعنی آن بخش که به محتوای کتاب درسی مربوط است، نقش مؤثری دارد و عهدهدار برنامهریزی آموزشی و تربیتی در قالب تولید بستههای تربیت و یادگیری است.»
وی ادامه داد: «مهمترین بخش موجود در این عرصه، کتابهای درسی است که همواره مورد توجه بوده و به همین دلیل مجلات رشد، جایگاهی نسبت به بستههای تربیت و یادگیری داشته و در نقش مکمل و امتداددهنده کتب درسی قرار دارند.»
مذنبی خاطرنشان کرد: «چندین سال است مجموعهای از کارشناسان فرهیخته، صاحبنظران و نویسندگان عرصه تعلیم و تربیت، گِرد هم آمدند و تلاش کردند تا در راستای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی کشور، مجلات فاخری را در ۲ سطح عمومی و تخصصی تولید کنند.»
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به تولیدات مجلات رشد گفت: «این مجلات برای دانشآموزان، معلمان، کارشناسان، مدیران مدارس، مشاوران و مربیان مدارس در ۳ سطح دانشآموزی، عمومی بزرگسال و تخصصی تولید میشود. مجلاتی که میتوانند برای مدیران، مربیان و مشاوران در مباحث تعلیم و تربیت با در اختیار گذاشتن آخرین دستاوردها، تازههای علمی و شیوههای نوین آموزشی همراه و پاسخگوی مسائل آنها باشد.»
ارسال دیدگاه