با حضور مدیر کل شرکت های فرودگاهی کشور؛

اعتبارات معنوی به حوزه اجرایی فرودگاه های سراسر کشورتخصیص یافت

اولین گردهمایی سالانه گزارش عملکرد ستاد اقامه نماز فرودگاه ها در مشهد

مشهد(پانا)- در اولین گردهمایی سالانه گزارش عملکرد شرکت فرودگاه های کشور در مشهد به میزبانی ستاد اقامه نماز کشور به موضوع تخصیصی اعتبارات فرهنگی و مذهبی در فرودگاه‌ها پرداخته شد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارات معنوی به حوزه اجرایی فرودگاه های سراسر کشورتخصیص یافت

به گزارش خبرگزاری پانا ، نشست سالانه و گزارش عملکرد ستاد اقامه نماز کشور با اعضای انجمن ستاد کشور ، معاونین و مشاورین وزیر آموزش و پرورش ، نمایندگان ستاد اقامه نماز تمامی استان ها و دیگر مسئولین و اصحاب رسانه در سالن جلسات هتل ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

IMG_20240731_165606_377

توانمند سازی ائمه جماعت و دبیران ستاد اقامه نماز فرودگاه ها ، از اولویت های این ستاد است

رئیس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها در  نشست دبیران ستاد اقامه نماز و ائمه جماعت فرودگاه های کشور با بیان اینکه توانمندسازی ائمه جماعات و دبیران‌ ستاد اقامه نماز فرودگاه‌ها از اهمیت‌ به سزایی برخوردار است، اظهار داشت: در همین راستا در گردهمایی مشهد به‌دنبال توانمندسازی و به‌روزرسانی اطلاعات دبیران ستاد اقامه نماز و ائمه جماعت هستیم. 

حجت‌الاسلام‌ احمد سامعی با تاکید‌ بر تمرکز ائمه جماعت و دبیران ستاد اقامه نماز بر شیوه‌های نوین دعوت به نماز افزود: از جمله مباحث گردهمایی مشهد، آشنایی با مفاهیم و روش‌های ظرفیت‌شناسی و طرفیت‌سازی‌‌امر‌ اقامه نماز است. 

رئیس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در‌ گردهمایی ائمه جماعت و دبیران ستاد اقامه نماز ضمن معرفی اسناد بالادستی به تبیین آیین‌نامه‌ دولت در این زمینه می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: آشنایی با الگوها و نوع برنامه‌ریزی سازمان در حوزه نماز، آشنایی با شاخص‌ها، استاندارد‌ها و روش‌های نظارت، پایش و ارزیابی موثر برنامه‌ها و فعالیت‌های مصوب اقامه‌ نماز، آشنایی با روش‌های علمی اثرسنجی و اثربخشی برنامه‌ها، آشنایی با مدیریت دانش و مستندسازی برنامه‌ها و نیز آشنایی با روش‌های جذب مخاطبان به برنامه‌های مذهبی از دیگر محورهای تخصصی این گردهمایی است.

IMG_20240731_165606_966

امور دینی و اماکن مذهبی از مهم ترین اولویت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

 عضو هئیت‌مدیره و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز و ائمه جماعت فرودگاه‌های کشور با تاکید‌ براینکه همواره سیره شهدا و ایثارگران را باید الگوی زندگی و فعالیت‌های خود قرار دهیم، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موارد، این است که مسجد و نماز در‌ اولویت باشد، از همین حیث علما و مسئولان ستاد اقامه نماز وظیفه مهمی برعهده دارند. 

هادی یوسف پورآذری با تاکید براینکه باید مسئولان ستادهای اقامه نماز میان مردم و کارمندان باشند، افزود: از گذشته همواره مساجد محل رصد اتفاقات و رسیدگی به مشکلات مردم محل بود در همین راستا، مساجد و نمازخانه‌های فرودگاهی نیز همین سیاست و شیوه را داشته و روحانیون مساجد ما نیز در میان کارمندان حضور داشته باشند. 

پورآذری با بیان اینکه‌ روحانیون از جایگاه والایی میان مردم برخوردارند، خاطرنشان کرد: در‌ ادوار گذشته اقدامات مناسبی در حوزه نمازخانه‌های فرودگاه‌ها به‌ثمر رسیده که وظیفه امروز دبیران ستاد اقامه نماز و ائمه جماعات نیز رسیدگی به امور نمازخانه‌هاست. 

عضو هئیت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: همانگونه که اعتبارات مناسبی به حوزه اجرای برنامه‌های‌ فرهنگی اختصاص یافته، در‌ سطح کلان شرکت فرودگاه‌ها آمادگی کامل از بابت تامین تجهیزات و رفع نواقص نمازخانه‌های‌فرودگاه‌های کشور وجود دارد.

IMG_20240731_165606_940

اهمیت و توجه ویژه ستاد اقامه نماز کشور نسبت به فرودگاه های سبزوار و گناباد 

مدیر کل فرودگاه های استان خراسان رضوی در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز و ائمه جماعت فرودگاه‌های کشور بیان‌ کرد : همواره به اقامه نماز در سطح فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهدمقدس و فرودگاه‌های سبزوار و گناباد توجه ویژه شده است. 

محمود امانی‌بنی اظهار داشت: در همین راستا تمامی امکانات و تجهیزات لازم در مسجد بهمن و نمازخانه‌های ترمینال‌های فرودگاه مشهد مستقر و تامین شده است. 

وی  به جایگاه نماز نزد خداوند متعال اشاره کرد و گفت: چنان که در قرآن کریم آمده است اقامه نماز، اولین وظیفه مخلوق نسبت به خالق است. همچنین اقامه نماز شکر نعمات الهی بوده و اهتمام بر اقامه نماز اول وقت، نظم در زندگی را همراه خواهد داشت.

خبرنگار :محدثه رمضانی 

 

 

خبرنگار : محدثه رمضانی عکاس : زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار