مدیر حراست اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی:

پروژه مهر، عملیاتی برای ارائه خدمات موثر تعلیم و تربیت است

مشهد (پانا) - رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پروژه مهر بیش از یک پروژه بوده و یک پروسه است، گفت این در واقع آغاز یک عملیات طولانی برای ارائه خدمات موثر تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر، عملیاتی برای ارائه خدمات موثر تعلیم و تربیت است

مدیران مدارس ناحیه ۴ مشهد مقدس در جمع مدیران و مسئولان آموزش و پرورش ناحیه و استان ضمن بیان دغدغه و پیشنهادات خود برای آغاز پروژه مهر به گفت‌وگو و تبادل تجربه پرداختند.

در ابتدای این جلسه، فرشته مجیدیان، نماینده مدیران مدارس ابتدایی به بیان دغدغه‌های خود پرداخت و گفت: انتشار و ابلاغ نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها در بستر شاد همواره معضلی برای مدیران بوده و مشکل اینترنت و چک نشدن به‌موقع باعث انجام نشدن آن‌ها شده که در واقع مشکل از مدیران نیست بلکه از بستر است.

مجیدیان ادامه داد: در مدارس ابتدایی‌، نیازمند نوسازی‌های زیرساختی هستیم، چراکه به عنوان مثال؛ دانش‌آموز کلاس ششمی نمی‌تواند بر نیمکتی که مناسب تکیه دانش‌آموز کلاس اولی است، بنشیند و اینگونه مسائل حتی در فرآیند آموزش نیز تاثیر می‌گذارد.

محسن خیروپور، نماینده مدیران مدارس متوسطه نیز در ادامه جلسه به چند مورد مهم در این مقطع اشاره کرد و گفت: هزینه‌های مالی، فشار بسیاری بر مدیران می‌آورد و از آنجایی که دریافت شهریه و هزینه آموزش از دانش‌آموزان، خلاف قانون است نمی‌دانم دقیقا از کجا بایستی به خرج مدارس خود رسیدگی کنیم، چراکه سرانه اختصاص‌گرفته به هر دانش‌آموز هم بسیار ناچیز است.

خسروپور افزود: نیروی انسانی، دیگر دغدغه در مدارس است که بسیار مهم است. در صورتی که توقع می‌رود مدیریت و آموزگاری به صورت مجزا و تخصصی صورت بگیرد، بسیاری از معاونین و مدیران باید وظیفه معلمی را نیز به دوش بکشند.

نماینده مدیران مدارس متوسطه ناحیه ۴ مشهد همچنین اشاره‌ای به مدارس خاص مانند سمپاد و غیردولتی کرد و آن‌ها را عاملی برای دوری از عدالت آموزشی نسبت به دانش‌آموزان دولتی تصور کرد.

پس از ارائه‌ نمایندگان مدیران مدارس، حسین عباسی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد مقدس به گفتمان پرداخت و ضمن تشکر از زحمات تمام مدیران در سال گذشته تحصیلی برای سال آینده و فرصت تابستانه نیز ابراز امیدواری کرد.

عباسی گفت: همواره خرسندیم که مدیران ما نه یک مدیر ملی و حتی نه تنها یک مدیر انقلابی بلکه فراتر از آن یک مدیر جهادی هستند که با بزرگترین مشکلات و کمترین مبالغ، تاثیرگذارترین محیط آموزشی را برای دانش‌آموزان مهیا ساخته‌اند.

وی ادامه داد: با کمال اهتمام به موضوعات و دغدغه‌های پیشین باید بدانیم که در حال حاضر پروژه بزرگی تحت عنوان پروژه مهر را پیش رو داریم که بای دقت فراوانی بر آن داشته باشیم و در ضمنِ همین پروسه، مشکلات بسیاری از قبیل کمبود نیروی انسانی و مالی مدارس مرتفع می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ با اشاره به اسکان تابستانه مدارس گفت: از مدیران مدارس خواهشمندم ضمن آغاز عملیات‌های لازم، آماده ایام پایانی ماه صفر و ایام شهادت حضرت رضا(ع) هم باشید و حتماً مشکلات احتمالی مدارس به جهت میزبانی  را پیگیری کنید.

 

زنگ دغدغه و پیش زنگ مهر، در کلاس مدیران

 عباسعلی سلطانی، مدیر حراست اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی هم در این مراسم ضمن اشاره به مشکلات بسیاری که مدیران در 2 سال گذشته با آن درگیر بودند به‌ویژه حملات فراگیر دشمن به میدان فرهنگی و پرورشی گفت: الحمدلله توانستیم با تدبیر مدیران و همراهی یکایک فرهنگیان و همچنین معرفت دانش‌آموزان از این حملات دشمن، سربلند خارج شویم که قطعا بخش عظیمی از آن مدیون زحمات مدیران مدارس است.

سلطانی ادامه داد: در بحث انتخابات هم جامعه مدیران و فرهنگیان با همراهی دانش‌آموزان توانستند افتخاری بزرگ را برای کشورمان رقم بزنند که آن ناامیدی و شکست دشمن بود‌ و باری دیگر ملت فرهیخته ما نشان دادند که مشکلات از ارزش صندوق‌های رای جهت حضور آنان کم نمی‌کند و این را هم تا بخش بسیاری مدیون تبیین‌گری‌های همکاران و مدیران و جامعه دانش‌آموزی خود هستیم‌.

وی با تاکید بر اینکه پروژه مهر بیش از یک پروژه، یک پروسه است، گفت: این در واقع آغاز یک عملیات طولانی برای ارائه خدمات موثر تعلیم و تربیت است و قطعا برای پیشبرد بهتر این هدف ریل‌گذاری سال تحصیلی آینده را از تابستان آغاز می‌کنیم.

محمد شم‌آبادی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی هم گفت: در مدارس دولتی، دریافت مبلغی به غیر از بیمه، کتب آموزشی و در هنرستان‌ها لباس کار، ممنوع است مگر اینکه در قالب کمک اولیا به مدارس صورت بگیرد.

شم‌آبادی در رابطه با دغدغه کمبود نیروی انسانی گفت: در 2 سال گذشته ۳۰ هزار کمبود داشتیم که با ابتکار جدید و به صورت فراخوانی ۴۷ هزار نفر را دعوت کردیم که از این تعداد ۱۹ هزار نفر حائز شرایط اولیه سنجیده شدند و با وجود نیاز به ۱۴۰۰ نیروی خرید خدمات حدود ۶ هزار نفر را در ۲ سال گذشته مصاحبه و تحت عنوان نیروی خرید خدمات به‌کارگیری کردیم. در سال گذشته نیز با افتخار تمامی نیروهای خرید خدمات جذب‌شده دارای کارنامه سبز بودند و این یعنی تمام فرآیندهای گزینش، معاینات سلامت و مباحث علمی را به خوبی و بالاتر از حد نصاب کشوری پشت سر گذاشته‌اند.

خبرنگار : امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار