در دومین همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق مطرح شد:

ورود بیش از یک میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی به کشور عراق

عراق کشور سرمایه پذیری است/ بازار عراق خواستار واردات است

مشهد (پانا) - در دومین همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق، به ورود بیش از یک میلیارد دلار سرمایه در بخش خصوصی کشور عراق به همت کنسولگری عراق در مشهد اشاره شد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ورود بیش از یک میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی به کشور عراق

به گزارش خبرگزاری پانا؛ دومین همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق با شعار «عراق سرزمین فرصت‌ها و بهشت سرمایه‌گذاری» با تمرکز بر ضرورت جذب تخصص‌های فنی و علمی، حمایت از فرایند تأسیس توسعه و گسترش پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطوح مختلف در مشهد برگزار شد.

اعطای امتیازات و معافیت‌ها به این پروژه‌ها در راستای تشویق سرمایه‌گذاری در عراق از اهداف برگزاری این اجلاس بود. عراق به دلیل داشتن منابع طبیعی مانند نفت و گاز و همچنین منابع انسانی و زمین در مصارف مختلف علاوه‌بر وسعت بازار و موقعیت جغرافیایی، فرصت‌هایی را برای تولید صادرات و واردات و تعدد فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراهم کرده است. در این میان اگرچه مزایایی برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم است اما به نظر می‌رسد که بازار عراق بیش از همیشه تشنه جذب سرمایه‌گذاران ایرانی است که در تعاملی دو سویه بهره‌برداری اقتصادی برد- برد خواهند داشت.

دبیر برگزاری دومین همایش اقتصادی سرمایه گذاری در عراق در این رویداد گفت: در قانون سرمایه گذاری ۲۰۲۴ تغییرات بسیار زیادی نسبت به گذشته رخ داده است و این تغییرات، عراق را کشوری سرمایه‌پذیر کرده که با وجود پتانسیل‌ها و اشتراکات فرهنگی بین دو کشور، این فرصت بیشتر از هر زمان دیگری برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی جهت ورود به بازار عراق فراهم می‌کند.

فاطمه خیاط افزود: در این همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عراق مطرح شد  که  برای این پروژه‌ها توافقات اصلی بین بخش‌های دولتی انجام شده و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم شده و قانون سرمایه‌گذاری به شکلی ورود سرمایه گذار به بازار را تسهیل کرده که ضمن جذب حداکثری سرمایه‌گذاران، سود حداکثری را به آنان بدهد.

در ادامه این همایش، حسین فرحانی زاده که تجربه دو دهه فعالیت اقتصادی در زمینه‌های مختلف را دارد، گفت: در طول یک سال گذشته به همت کنسولگری عراق در مشهد، بیش از یک میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی وارد عراق شده است و به طور کلی امروزه در تولید تمام محصولات، بازارعراق خواستار واردات است و این عطش همیشگی نخواهد بود.

وی بیان کرد: این رویداد افقی تازه به روی بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی و هیأت‌های سرمایه گذاری تمام استان های عراق گشود.

خبرنگار دانش‌آموز: ستاره خزائی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار