قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور:

باید به‌دنبال ساخت مردانی قوی و مفید از دانش‌آموزان کنونی باشیم

مشهد (پانا) - قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه دوره نوجوانی سازنده است، گفت در بسترهایی مثل مجلس دانش‌آموزی یا خبرگزاری دانش‌آموزی پانا باید به دنبال ساخت مردانی قوی و مفید از دانش‌آموزان کنونی باشیم.

کد مطلب: ۱۴۸۵۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
باید به‌دنبال ساخت مردانی قوی و مفید از دانش‌آموزان کنونی باشیم

علی فلاحتکار در نهمین جلسه استانی خود در خراسان رضوی در دیدار با اعضای مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: عضو مجلس دانش‌آموزی باید بداند توییت و استوری نقادانه کردن، تنها کار او نیست بلکه پیگیری‌های میدانی و دغدغه‌مندی و جهاد در راه حل مشکلات دانش‌آموزان، وظیفه و کار آن‌ها است.

فلاحتکار با بیان اینکه دوره نوجوانی، سازنده است و  در بسترهایی مثل مجلس دانش‌آموزی یا خبرگزاری دانش‌آموزی پانا باید به دنبال ساخت مردانی قوی و مفید از دانش‌آموزان کنونی باشیم، خاطرنشان کرد: از رقابت‌های نادرست مجلس باید جلوگیری شود و با مبانی اسلامی و اخلاقی درست، فرهنگ یک سیاست پاک و اسلامی را در نوجوانان باید جا بیندازیم.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: اصلاح فرآیند مجلس دانش‌آموزی الزامی است. چرا که اکنون وجود رقابت‌های نادرست و تلاش اعضا برای دروغ گفتن برای گرفتن رای بیشتر در مجلس دانش‌آموزی، ما را از هدف سازنده تاسیس مجلس دانش‌آموزی، دور می‌سازد و قطعا اصلاح فرآیند در مجلس دانش‌آموزی، الزامی است.

فلاحتکار با بیان اینکه یکی از اقداماتی که قطعا در دوره‌های بعد به جهت اصلاح روند کاری مجلس دانش‌آموزی کشور رقم خواهم زد، تغییر مجلس از حالت هیات‌ رئیسه به کمیسیونی است، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که مجلس دانش‌آموزی باید به‌صورت کمیسیونی اداره شود تا هم از روندهای ضداخلاقی و نادرست در انتخابات هیات‌رئیسه عبور کنیم و هم کارآمدی بیشتری به مجلس ببخشیم.

وی با بیان اینکه در مجلس دانش‌آموزی باید یاد بگیریم که آخرت را به دنیا نفروشیم و همواره هدفمان خدمت به دین و خدا و خلق خدا باشد و هیچ‌وقت آخرت را فدای دنیا نکنیم، افزود: از دوره بعد مجلس، قصد دارم اعضای آن را بر حسب خدمت‌رسانی‌های صورت‌گرفته آن‌ها به دانش‌آموزان و نظام آموزشی تایید صلاحیت کنیم.

فلاحتکار تصریح کرد: با وجود بسیاری از مخالفت‌های موجود در وزارت‌خانه، مجلس دوازدهم را قطعاً آغاز می‌کنم و اعتقاد راسخی به اهمیت و مفید بودن مجلس دانش‌آموزی دارم.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: تجربه ادوار، همراه مجلسی‌های جدید خواهد بود و نمایندگان ادوار گذشته باید با برگزاری جلسات انتقال تجربه به نمایندگان جدید جهت کارایی بیشتر و انس‌گیری راحت‌تر با ساز و کار مجلس دانش‌آموزی کمک کنند.

وی با بیان اینکه «نوجوان پیشران» شعار سازمان است و یکی از عرصه‌های تحقق این شعار قطعا مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا است، به دانش‌آموزان توصیه کرد: با انجام اقداماتی فراتر از سن خود و با کیفیتی بالا به همگان، صداقت فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشران بودن نوجوانان در کشور را ثابت کنید و این را بدانید که بنا بر فرموده رهبر عظیم‌الشأن جمهوری اسلامی ایران، دهه هشتادی‌ها انقلاب را به قله می‌رسانند.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی از حفظ قوی مجلس دانش‌آموزی در دوره خود خبر داد و اعضای مجلس را تشویق کرد که اقداماتشان را ادامه دهند و مشکلات دانش‌آموزان را رفع کنند. همچنین بر تفکیک جنسیتی در مجلس و ارتقای فرهنگی و اخلاقی آن نیز تأکید و به انجام انتخابات آموزنده و عادلانه در مجلس دانش‌آموزی تاکید کرد.

در این جلسه، دانش‌آموزان و اعضای مجلس دانش‌آموزی استان خراسان رضوی، پیشنهاد برگزاری اردوی انتقال تجربه از اعضای سابق مجلس به اعضای جدید را مطرح کردند و از آمادگی استان جهت برگزاری این اردو نیز خبر دادند. درخواست جذب بدون کنکور برای خبرنگاران پانا و اعضای مجلس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه صدا و سیما نیز از دیگر پیشنهادات دانش‌آموزان به قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور بود.

خبرنگار : امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار