نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد:

مسئله فرهنگ جزو مسائل حیاتی و ضروری زندگی انسانی است

مشهد(پانا)_ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اظهار کرد: مسئله فرهنگ جزو مسائل حیاتی و ضروری زندگی انسانی است.

کد مطلب: ۱۴۸۵۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئله فرهنگ جزو مسائل حیاتی و ضروری زندگی انسانی است

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی در مراسم معرفی دستاورد های شهید رئیسی در خراسان رضوی گفت: مسئله فرهنگ در زندگانی انسانی ما، جزو مسائل حیاتی و ضروری انسان است زیرا تمام سرنوشت انسان، منوط به کارها، فعالیت ها و اقدامات انسان ها است و همه اینها دور مدار فرهنگ حاکمیت می چرخد.

وی ادامه داد: فرهنگ مجموعه تلاش های انسان را در زندگی شکل می دهد و مسیر را برای ادامه فعالیت‌ها هموار می کند. اگر فرهنگ حیاتی‌ترین نیاز انسان در زندگی نباشد، قطعا یکی از حیاتی‌ترین نیازهای انسان در زندگی است. فرهنگ در اصطلاحات علمی، تعاریف متنوعی دارد؛ اما چیزی که مهم است، این است که در عرصه‌های خارجی و تحقق عملی، فرهنگ عبارت است از ملکه‌ای که در انسان به وجود می آید.

وی افزود: ملکه در واقع همان واقعیت و خاصیتی که برای بشر تولید عادت می کند پس ملکه در زندگی انسان ها مولد عادت است. شکل گیری زندگی فردی و خانوادگی ما براساس فرهنگ است و جریانات اجتماعی که ملت ما را از تمام ملت ها متمایز می کند، مبتنی و ساخته شده از فرهنگ اجتماعی ما است.

خبرنگار : سیدسبحان نعمتی محمد جواد نظری فرد عکاس : محمد جواد نظری فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار