رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

خراسان رضوی رتبه اول کشور در جذب نوآموزان با رویکرد مداخله بهنگام است

مشهد(پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:خراسان رضوی رتبه اول کشور در جذب نوآموزان با رویکرد مداخله بهنگام است.

کد مطلب: ۱۴۸۵۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
خراسان رضوی رتبه اول کشور در جذب نوآموزان با رویکرد مداخله بهنگام است

حجت الله الماسی در جلسه ای با حضور مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع استان و اعضای ستادی اداره استثنایی خراسان رضوی در سالن اجتماعات جبار باغچه‌بان گفت : افرادی که در حوزه آموزش و پرورش استثنایی کار می کنند  دو شرافت خاص دارند یکی معلمی و دیگری توفیق، توفیقی که خداوند به آنان اعطا کرده و عمل این عزیزان بدون تردید جزء اعمال صالح محسوب می شود.

وی گفت: شهید جمهور عزیز ما الگوی جدیدی را در خدمت کردن به خلق به یادگار گذاشت و جهش بی سابقه بودجه در آموزش و پرورش استثنایی، اجرایی نمودن رتبه‌بندی معلمین بعد از چند سال، تاثیرگذاری ۶۰ درصدی نمرات مدرسه دانش‌آموزان در کنکور به منظور بازگشت مرجعیت و اعتبار به مدرسه؛ بخشی از اقدامات بزرگی بود که در دولت رییس جمهور شهید اتفاق افتاد.

حجت الله الماسی بیان داشت: ایجاد رویکردهای جدید در حوزه توانبخشی از مهمترین برنامه‌های پیشروی سازمان است که در حال حاضر مشکلات برنامه ملی سنجش مورد واکاوی قرار گرفته و انشالله مشکلات سامانه‌های سیدا و سیرت نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

در ادامه رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: تاکنون در ۶۶ مرکز جامع سنجش ۱۲۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به برنامه توانبخشی خانواده محور و جذب نیروهای توانبخشی که یکی از اقدامات خوب سازمان است توانبخشی و مداخله بهنگام  را در تابستان برای نوآموزانی که دچار مشکل هستند انجام می‌دهیم.

وی بیان داشت: این استان با دارا بودن  ۹۷ کد پیش دبستانی، ۱۵۰۸ نوآموز را تحت پوشش دارد و رتبه اول کشوری را در جذب نوآموزان با رویکرد مداخله بهنگام  داراست.

روحانی با اشاره به اینکه  ده مرکز پیش دبستانی تخصصی در استان نوآموزان با آسیب بینایی  را از بدو تشخیص پذیرش می‌کند افزود: سایر گروه‌های معلولیت نیز دارای مراکز پیش دبستانی هستند از جمله در گروه ناشنوایان که سه مرکز تخصصی پیش دبستانی  به روش AVT به نوآموزان آموزش می دهند و جمعیت دانش‌آموزان با آسیب‌شنوایی در رویکرد تلفیقی فراگیر سه برابر دانش‌آموزان دیگر گروه‌های استثتایی است که در مدارس ویژه آموزش می‌ بینند.

 وی گفت: هم اکنون 5 هزار و 251 دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۲۵۵ دانش آموز در مقطع متوسطه، ۸۶۰ دانش آموز در مقطع متوسطه پیش‌حرفه‌ای و ۶۲۱ نفر کاردانش خاص استثنایی تحصیل می کنند و به همت مدیران مدارس استثنایی دستاوردهای خوبی مانند توسعه ۱۶ رشته مهارتی را به دست آوردیم.

وی افتتاح ۱۲ پروژه در دو سال اخیر  با ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا، افتتاح زمین چمن مصنوعی در آموزشگاه آفرینش، احداث دو زمین چمن مصنوعی در شهرستان های جوین و گناباد، تاسیس شش اتاق تربیت بدنی و راه اندازی سه اتاق دیگر تربیت بدنی در سال جاری، توزیع تجهیزات ورزشی به ارزش چهارصد میلیون تومان در طی تفاهم نامه با شهرداری به مدارس حاشیه شهر مشهد، راه اندازی ۶۶ مرکز جامع سنجش با اجرای برنامه تحولی سنجش و انعقاد ۱۴ تفاهم نامه با خیرین در جهت توسعه فضاهای آموزشی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت شهید جمهور بیان کرد.

روحانی اظهار داشت: برای اولین بار در جشنواره الگوهای برتر تدریس و درس پژوهی رشد صد درصدی داشتیم و حضور حدود ۳۰۰ نفر از معلمین در درس پژوهی و جشنواره الگوهای برتر تدریس رشد قابل توجهی را نشان می دهد همچنین کسب ۱۶ رتبه در گروه پسران و ۲۲ رتبه در گروه دختران در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه ، ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی و چشم پزشکی به بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز بانیاز ویژه با همکاری بنیاد خیریه سلامت شمال شرق کشور ، ارائه خدمات دندانپزشکی به ۹۶۹ دانش آموز توسط کلینیک فیاص بخش معلولین با ۵۰ درصد تخفیف و بعضا رایگان از دیگر اقدامات این اداره در حوزه آموزشی، پرورشی و توان بخشی بود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس و مراکز جامع سنجش خط مقدم آموزش و تعلیم و تربیت هستند گفت: مدیران باید تمام ساحتی باشند و در جهت عدالت آموزشی و تربیتی و ایجاد فرصت های برابر آموزشی دانش آموزان گام بردارند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی در پایان به بیان چالش ها پرداخت و چارت نیروی انسانی در اداره استثنایی را یکی از چالش ها عنوان نمود و گفت: این اداره با داشتن ۲۳ پست اداری  9 هزارجمعیت دانش‌آموزی را تحت پوشش دارد که لازم است در چارت اداره تجدیدنظر شود.

وی تغییر در چارت مدارس همچون افزوده شدن مادریار، خدمتگزار، مربی پرورشی ، هزینه سرویس دانش آموزی ، کمبود نیروی انسانی در مراکز جامع سنجش، عدم اختصاص حق الزحمه به ساعات غیرموظف در مراکز جامع را بخشی دیگر از چالش ها عنوان نمود.

 

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار: فاطمه عالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار