رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:

هدف از برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قرآنی است

مشهد (پانا) رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه مسابقات گفت : هدف ما از برگزاری مسابقات قرانی ترویج فرهنگ قرآنی در سبک زندگی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۸۳۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قرآنی است

اختتامیه نوزدهمین دوره ی مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش‌آموز استثنایی به میزبانی استان خراسان رضوی انجام‌ گرفت.

جواد روحانی ریاست‌ آموزش و پرورش‌ استثنایی استان خراسان رضوی درباره نحوه‌ ی برگزاری این دوره از مسابقات از افتتاحیه تا اختتامیه گفت :ما شاهد برگزاری نوزدهمین دوره‌ این مسابقات از تاریخ ۵تیر ماه الی هفت تیرماه با حضور بیش از ۳۰۰نفر از دانش آموزان و سرپرستان آنها در محل مجتمع فرهنگی امام‌ رضا مشهد مقدس‌ بودیم.

وی عنوان کرد: دراین دوره از مسابقات در بخش پسران از ۳۱ استان شرکت کننده داشتیم از حفظ و قرائت انشاء نماز،احکام و حفظ ۵جزو و۱۰جزو و سایر رشته های دیگر شرکت کنندگانی حاضر بودند.و در مجموع ۱۰۴ نفر در ۱۳ رشته مختلف حائز رتبه‌های برتر مسابقات  شدند.وامروز در این مراسم اختتامیه از برترین های مسابقات تجلیل به عمل آمد.

تجربه چندین سال قبل ما و همکاران در برگزاری ‌ این مسابقات در سالهای گذشته تا به الان که تقریبا همیشه میزبانی برعهده ی خراسان رضوی بوده است در سطح بسیار مطلوب و بالایی بوده است این را طبق نظرسنجی از شرکت کنندگان  وسرپرستان آنها و نظر داوران مسابقات می‌گویم.

وی اظهار کرد: الحمدلله مشکل خاصی در برگزاری این چند سال مسابقات نداشتیم و حتی در داوری‌ها سعی کردیم از داوران با تجربه و حتی بین‌المللی استفاده کردیم. در نهایت پیام من به همه دانش آموزان کشور  و دانش آموزان با نیاز های ویژه این است با توجه به هدف ما در برپایی مسابقات، ترویج فرهنگ قرآنی که یکی از اهداف  سند بنیادین در آموزش و پرورش همین تربیت قرآنی دانش آموزان است .تا دانش آموزان با سیره اهل بیت ونبوی آشنا شوند  و آن‌را در سبک زندگی‌شان بکار بگیرند و در مسیر قرآن‌ هدایت‌ شوند.             

دانش‌آموز خبرنگار پانا : محمد میثم کبیری

 

عکاس : محمد میثم کبیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار