رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور :

تاکید بر تسریع در مقاوم سازی و بازسازی مدارس آسیب دیده

مشهد(پانا)- رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور طی بازدیدی از مدارس آسیب دیده زلزله کاشمر ، تاکید بر تسریع مقاوم سازی و بازسازی مدارس آسیب دیده کرد .

کد مطلب: ۱۴۸۳۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر تسریع در مقاوم سازی و بازسازی مدارس آسیب دیده

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمید رضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در معیت جمعی از مسئولان محلی و استانی با حضور در مدارس آسیب دیده  شهر کاشمر در زلزله ۲۹ خرداد ماه به بازدید و بررسی از وضعیت دبیرستان تخریبی مرحوم شریعتی مقدم روستای سرحوضک کاشمر، آموزشگاه شهید آریانی روستای محمدیه، هنرستان شهیدان نورانی کاشمر پرداختند.

پس از بازدید میدانی به منظور بررسی و برآورد میزان خسارت های وارده جلسه ای تشکیل شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر مدیریت بحران آموزش و پرورش شهرستان کاشمر، بر ضرورت تسریع فرآیند مقاوم سازی و بازسازی مدارس آسیب دیده تاکید کرد.

خان‌محمدی اظهار داشت : ۳۰ میلیارد ریال اعتبار فوری جهت خرید تجهیزات آسیب دیده مدارس علاوه بر اعتبار های معمول اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: علاوه بر اعتبار جذب شده از سمت خیرین، اعتبار ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه روستایی و یک هنرستان بزرگ مقیاس(جایگزین هنرستان استقلال) از سمت سازمان نوسازی اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: تکمیل فوری پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش به ویژه پروژه مرحوم خانی و پروژه نساجیان، ساخت فوری دیوار های تخریب شده مدارس در اولویت قرار گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام نیک بین نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تسریع اقدامات فوری در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مدارس، افزود: با توجه به حجم بالای خسارت های وارد شده، در تلاشیم تا به همت نهادها و ارگان های مختلف، زمینه ساز بهبود فوری وضعیت مدارس شهرستان باشیم.

جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز با  ارائه گزارشی از بررسی‌های انجام شده، افزود: با تمام توان و با سرعتی مضاعف در راستای بازسازی، مقاوم سازی و بهسازی مدارس آسیب دیده اقدام خواهیم کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار