مدیرکل ‌استانداری خراسان‌ رضوی خبر داد‌:

بازرسی و کنترل جریان انتخابات بر مدار قانون

مشهد (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان‌ رضوی از بازرسی و کنترل جریان انتخابات بر مدار قانون خبر داد و گفت‌ این امر به جهت صیانت از آرای مردم از مهم‌ترین وظایف ستاد انتخابات است‌.

کد مطلب: ۱۴۸۲۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بازرسی و کنترل جریان انتخابات بر مدار قانون

‌محسن نجات با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌ رضوی ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استانداری خراسان‌ رضوی اظهار کرد: بازرسی انتخابات کارش را بر مبنای وظایف خود آغاز کرده است.

وی با اشاره به رسالت بازرسی و نظارت بر انتخابات افزود: بازرسی و کنترل جریان انتخابات بر مدار قانون جهت صیانت از آرای مردم و سلامت در انتخابات از اهداف ماست.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان‌ رضوی با اشاره به راهبرد‌های ویژه مقام معظم رهبری در انتخابات بیان کرد: چهار مؤلفه اصلی مدنظر مقام معظم رهبری شامل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت است که تمام تلاش ما بر محور این چهار موضوع قرار دارد.

نجات بیان کرد: سلامت در انتخابات به‌معنای حقیقی باید مورد توجه باشد. جلوگیری از هرگونه دخالت نهاد‌ها و اشخاص در خارج از چهارچوب مقررات یکی از شاخص‌های ارزیابی است.

وی افزود: رعایت اصل بی‌طرفی از سوی مسئولین و عوامل اجرایی و اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از امکانات دولتی از وظایف ماست.

نجات با بیان اینکه درباره سلامت انتخابات با هیچ‌کس تعارف نداریم، بیان کرد: رفع شائبه طرفداری مسئولان دولتی، ممانعت از فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت در ساعات اداری و ممانعت از شایعه‌سازی و ترویج شبهات گوناگون را به‌منظور روند قانونی انتخابات به طور ویژه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با تأکید بر توجه اصولی به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات که جزو مؤلفه‌های اساسی است، گفت: سلامت انتخابات خط‌قرمز ویژه ما در انتخابات است تا از آرای مردم صیانت کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان‌رضوی گفت: جمع‌بندی گزارشات مستند و مستدل از هرگونه تخلف و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد عوامل اجرایی در جریان انتخابات، رسالت ما در ارزیابی و نظارت بر انتخابات است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه، گزارش تخلفی ارائه نشده است، افزود: شماره‌های ۳۸۵۵۶۱۶۳ و سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان هستند.

دانش‌آموز‌خبرنگار: فاطمه کریمیان

خبرنگار : دانش آموز: فاطمه کریمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار