مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد‌:

شناسایی ۵۰۰ شاعر در خراسان رضوی به سبک فردوسی و عطار

مشهد (پانا) - مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از شناسایی ۵۰۰ شاعر در استان خراسان رضوی که به سبک و سیاق عطار و فردوسی شعر می‌سرایند خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۵۰۰ شاعر در خراسان رضوی به سبک فردوسی و عطار

‌محمد حسین‌زاده در آیین اختتامیه کنگره شعر توس تا نیشابور که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده بود بیان کرد: خراسان از گذشته مهد بزرگان بوده‌ و ما نیز امروزه در زمینه شعر، شاعران نامدار و برجسته‌ای داریم اما در میان شاعران ایرانی فردوسی جزو اولین‌ها است که ستایشگر اهل بیت و امیرالمومنین علیه السلام بوده و به واسطه این محبت مورد بی‌مهری پادشاهان آن زمان قرار گرفته‌ است.

وی شعر را مهمترین ابراز ایرانیان در بیان عقاید، افکار، علم، حکمت و فلسفه‌ دانست و افزود: هیچ ابرازی برتر از شعر نیست زیرا با دل و جان شاعر در ارتباط است و سرعت اثرگذاری آن در دیگران بسیار زیاد است. 

وی اظهار کرد: امروزه انبوه اطلاعات و رویدادها در فضای مجازی منتشر می‌شود اما ما باید سعی‌ کنیم درگیر آن نشویم و مفاخر و گنجینه آثار آن‌ها را فراموش نکنیم و سعی کنیم آن‌ها را حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کنیم‌. 

وی افزود‌: این عمل نیازمند به‌روز شدن شاعران است که خوشبختانه اساتید بزرگی در حوزه شعر و ادب داریم و محافل شعری و ادبی اثرگذاری که در مشهد برگزار می‌شود ما را امیدوار می‌کند که شعر در‌ خراسان به واسطه گذشته و اساتید گرانقدر و شاگردان علاقه‌مند امروز همچنان بر تارک تاریخ این مملکت بدرخشند و فردوسی‌های جدید و اثرگذاری‌های مفید در دل این خاک پرورش یابد.

‌در پایان مراسم از ۳ اثر  برتر که در بخش‌های آزاد ، سلسلة الذهب و قهرمانان ملی برگزیده شدند طی آیین اختتامیه این کنگره شعر از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

دانش آموز خبرنگار: صبا بهشتی و ریحانه برمکی

خبرنگار : دانش آموز: صبا بهشتی ، ریحانه برمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار