مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی خبر داد:

شکل‌گیری ایستکارها در سطح شهر مشهد جهت ساماندهی به وضعیت کارگران

نگاه فرهنگی مدیریت شهری به کیوسک‌ها/ سند مالکیت ۱۶۰دکه مطبوعاتی تعیین تکلیف شد

مشهد(پانا)- مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی از شکل‌گیری ایستکارها در سطح شهر مشهد جهت ساماندهی به وضعیت کارگران و برپایی سامانه تلفنی ۳۱۷۵ جهت اعزام نیروی متخصص به محل مورد نظر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
شکل‌گیری ایستکارها در سطح شهر مشهد جهت ساماندهی به وضعیت کارگران

به گزارش  پانا؛ حسن کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی ۱۲ سال گذشته، ۶۹۵ خودرو بلامالک در پارکینگ‌های شهرداری مشهد در حالت توقیف بودند که نگهداری خودروها برای مدیریت شهری هزینه‌های سنگینی را ایجاد می‌کرد؛ در نهایت با همکاری قوه‌قضائیه و از طریق ستاد فرامین امام مزایده برگزار و فروش خودروها انجام و این مسئله تعیین تکلیف شد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشت و باید تعیین تکلیف درباره آن انجام می‌شد، ساماندهی سند مالکیت واحدهای تجاری بود که در این حوزه، ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی در اولویت قرار گرفت و ۱۶۰ مورد از ۱۸۰ دکه موجود در مشهد پس از طی‌کردن مراحل قانونی قرارداد منعقد شد و باتوجه به اینکه ۲۰ دکه دیگر به صورت موروثی اداره می‌شوند و نیاز به روند مراحل قضایی دارند، با این دکه‌داران نیز به زودی پروسه قرارداد انجام خواهد شد. 

کلیدری بیان کرد: یکی از اهداف مدیریت شهری این است که به کیوسک‌ها نگاه فرهنگی داشته باشیم و به همین منظور کیوسکی در منطقه احمدآباد مستقر شده که در دو طرف آن برد دیجیتال نصب و قصد داریم تا در مناسبت‌های مختلف اکران‌های شهری ویژه‌ای در این بردهای دیجیتال داشته‌باشیم. 

وی ادامه داد: طی سلسله نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان‌های مربوط به کارگری داشتیم و طی بازه زمانی ۶ماهه و همچنین در راستای حفظ کرامت انسانی، ایستکارها در سطح شهر مشهد برای سامان‌دهی به وضعیت کارگران شکل گرفت و کارگرانی که پراکنده بودند با این اقدام در مکانی مشخص متمرکز شدند و سازمان‌های عضو تفاهم‌نامه ملزم به حمایت و ارائه خدمات به کارگران هستند. 

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی اظهار کرد: اکنون افراد نیازمند به کارگر می‌توانند به صورت حضوری به این ایستکارها مراجعه یا با سامانه تلفنی ۳۱۷۵ جهت اعزام نیرو متخصص به محل مدنظر تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: طبق کمیسیون بند۲۰ باید به وضعیت ۱۲هزار مورد شغلی مزاحم توسط این سازمان رسیدگی‌ انجام می‌شد که پس از طی شدن فرآیند قانونی، از این تعداد ۲هزار و ۷۶۰ واحد صنفی متخلف در سطح شهر مشهد پلمب و بررسی ۵هزار و ۳۹ رسته شغلی مزاحم دیگر نیز در دست اقدام قرار گرفت. 

کلیدری اشاره کرد: یکی از طرح‌هایی که سال گذشته در فروشگاه شهرما اجرا شد، طرح "کرامت" بود که دراین طرح، کالاهای اساسی با ۶تا ۲۵ درصد تخفیف به مشتریان عرضه می‌شد و از این طریق، نزدیک به ۸۰میلیارد تومان خرید و فروش در فروشگاه شهرما صورت گرفت؛ علاوه بر این نیز ۱۵جشنواره تخفیفی در مناسبت‌های مختلف سال برگزار و کالاهای مورد نیاز شهروندان بین ۶ تا ۴۶درصد تخفیف عرضه شد.

وی گفت: در سنوات گذشته مکان‌هایی با هدف تامین اقلام مورد نیاز زائران، به صورت موقت دایر بود که با پیگیری های انجام شده و باتوجه به نیاز زائران، مکان هایی به صورت دائم در خیابان‌های منتهی به حرم‌مطهر ایجاد و کالاهای مورد نیاز طبق مصوبه تنظیم بازار و تحت نظارت مستقیم سازمان‌های مختلف به زائران عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی افزود: به منظور ساماندهی برنامه‌های خرید و فروش خودرو و به همت مدیریت شهری در ضلع جنوبی جمعه بازار خودرو قدیم، فضای جدیدی به منظور معامله خودرو ایجاد شد که هر جمعه بین ۲هزار و ۸۰۰ الی۳هزار خودرو در این بازار خرید و فروش می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: هزینه ورود به این جمعه بازار، ۷۷هزار تومان است که اقداماتی مثل کارشناسی رنگ و مسائل فنی نیز با همین قیمت انجام می شود؛ یکی دیگر از بازارهایی که در مشهد مخاطبان زیادی دارد، بازار شهید شوشتری است و دیوارکشی‌های این بازار به منظور رفاه حال همشهریان در حال انجام است و تا پایان ماه به اتمام می‌رسد.

خبرنگار دانش‌آموز: ستاره خزائی

خبرنگار : ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار