وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

قوت هر کشوری به اندازه قوت معلمان آن است

آغاز ساخت پنج هزار کلاس درس در خراسان رضوی بدون یک ریال اعتبارات دولتی

مشهد (پانا) - بیست و ششمین رویداد خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور و دیگر مسئولین استانی و وزارتی این دستگاه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
قوت هر کشوری به اندازه قوت معلمان آن است

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در بیست‌وششمین همایش تکریم از خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی گفت: این نوع حکمرانی که شهید جمهور بنا کرد باعث شد در سی و سه ماه خدمت این شهید عزیز، ایران به مدرسه و به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شد.

صحرایی اظهار کرد: آیت الله رئیسی سعی کرد که با مردم و از مردم باشد و خط قرمز او در همه تصمیمات به نفع مردم و خدمت به مردم بود؛ او اخلاق را به سیاست برگرداند و آن را مقدم بر سیاست می‌دانست در نتیجه وقت خودش رو صرف اخلاق کرد و معتقد بود این دولت، دولت مردم است.

وی با اشاره به اینکه ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده گفت: از شهید جمهور باید یاد کنیم به خاطر اینکه حکمرانی ملت و امت مبتنی بر دیدگاه ولایت فقیه رو به درستی پیاده سازی کرد چون ساخت 7 هزار مدرسه تا زمان شهادتش یک مثال بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور شهید در بحث آموزش و پرورش به آینده بسیار توجه داشت ادامه داد: آیت الله رییسی مدیر آینده کشور خودش بود چون معتقد بود حاصل هیچ یکی از محصولات آموزش و پرورش همین امروز دیده نمی‌شود.

صحرایی خاطر نشان کرد‌: رئیس جمهور کسی است که معلم سال های هزار و چهارصد و پنج ، شش، هفت و هشت را تعیین کرده است چرا که در دوره او فقط به دانشگاه فرهنگیان بالغ بر 87 هزار ردیف استخدامی داده شد و  در دوره پرافتخار خدمت این شهید برکت آفرین 70 هزار کلاس درس از کلاس‌های موجود بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت‌: تا به امروز به نام شهیدان عزیز خدمت چندین طرح اجرا شد و در این بین طرح شهید عجمیان در حوزه مدرسه سازی قرار دارد، رییس جمهور خوب می‌دانست که سرافرازی کشور به دست مردم رقم خواهد خورد و در میان مردم خیرین چون چراغ نورانی هستند.

وی افزود :برنامه ساخت پنج هزار کلاس در خراسان رضوی بدون یک ریال اعتبارات دولتی آغاز شد و این حرکت شما تبدیل به یک الگو در کشور شد و امروز هم در این جمع شاهد سبقت شما بر همدیگر در حوزه مدرسه سازی هستم.

صحرایی با توجه به زلزله کاشمر گفت: براساس گزارشات رسیده 20 مدرسه در زلزله کاشمر آسیب دیده که از تمامی خیرین تقاضا دارم تا همت کنند و تا پایان شهریورماه این مدارس را بهبود بدهند تا دانش‌آموزان بتوانند به تحصیل بپردازند.

وی افزود: قوت هر کشوری به اندازه قوت معلمان آن است و کمک به دانشگاه فرهنگیان و ساخت آن فضیلت ویژه‌ای بوده که در این راستا نیازمند کمک خیرین هستیم.

دانش آموزان خبرنگار: مهلا توکلی، زهرا زراعتکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار