معاون اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد :

تغییر شیوه مسابقات دانش آموزی قرآن ، عترت و نماز پس از پنج سال

مشهد (پانا) - معاون قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از تغییر شیوه‌ی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پس از پنج سال خبر داد و گفت : محتوای اصلی برخی از رشته های این مسابقات بر اساس کتب درسی تبیین و تدوین شده است .

کد مطلب: ۱۴۸۱۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تغییر شیوه مسابقات دانش آموزی قرآن ، عترت و نماز پس از پنج سال

جاسم حسین زاده، معاون قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش طی گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری پانا در حاشیه نهمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز فرهنگیان کشور گفت:« پس از پنج سال شیوه‌ی برگزاری برخی رشته های مسابقات تغییر کرده است. محتوای بعضی رشته های مسابقات قرآنی با محتوای کتب درسی مرتبط شده است. مسابقات به‌صورت دوره‌ای است و نمایندگان هر رشته از هر پایه‌ی تحصیلی دونفر هستند. در گذشته اغلب دوره‌ی متوسطه‌ی دوم در مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز حاضر بود اما امسال دوره های ابتدایی در رشته‌ی حفظ کل، متوسطه اول و متوسطه‌ی دوم نیز حضور پیدا خواهند کرد.»

حسین زاده افزود:« مرحله مقدماتی مسابقات که مثل سدّی پیش روی برخی استان هایی بود که از لحاظ قرآنی برتر اما در رتبه آوری ضعیف بودند، حذف شده است؛ به‌ عنوان جایگزین استان‌ها در سه گروه الف، ب و ج تقسیم‌بندی شدند و براساس رتبه‌آوری آنها در مسابقات قرآنی پنج سال گذشته سهمیه‌بندی شدند. ظرفیت اعزام نفرات با توجه به چارچوب مقرر شده از سمت کمیته فنی مسابقات قرآن عترت و نماز کشور، گروه الف ۷۰ نفر، گروه ب ۵۰ نفر و گروه ج ۳۰ نفر است و اعزام دانش‌آموزان ابتدایی مازاد بر سهمیه است.»

وی خاطر نشان کرد:«در مرحله کشوری مسابقات قرآن عترت و نماز امسال چهار اعزام لغو و به دو اعزام به تفکیک دختران و پسران تغییر یافته است. پسران در رشته های آوایی و پژوهشی به مشهد و دختران در رشته های آوایی و پژوهشی به مازندران اعزام خواهند شد. تاریخ برگزاری مسابقات پسران ۳۱ تیر ماه لغایت ۳ مرداد ماه و تاریخ برگزاری مسابقات دختران ۱۵ لغایت ۱۸ مرداد ماه است.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب طلوع

خبرنگار : زینب طلوع عکاس : غزل یزدان خواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار