مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی :

تحقق اهداف در ستاد اقامه نماز استان نتیجه همدلی و همکاری همه سازمان ها و مخاطین آنهاست

مشهد (پانا) - مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی گفت : پیشرفت کار در مسیر تحقق اهداف در استان خراسان رضوی در نتیجه همدلی و همراهی همه عزیزان در حوزه ادارات کل و مخاطبین آنهاست؛ و تا به حال سازمانی نداشته ایم که مراجعه کنیم و اقبال نداشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف در ستاد اقامه نماز استان نتیجه همدلی و همکاری همه سازمان ها و مخاطین آنهاست

سبحانی نیا در نشست دبیران ستاد اقامه در تشریح عملکرد ستاد استان گفت : ما با همکاری دبیران عزیز در سازمان های مختلف تلاش می کنیم کارمان سه ویژگی داشته باشد.

سبحانی نیا ادامه داد : ما تلاش می کنیم سیاست های مدونی که برگرفته از رهنمود های مقام معظم رهبری و آیین نامه دولت، که هیئت امنا و ستاد مرکزی طراحی می کنند و از سیاست های مرکزی تبعیت کنیم.

وی افزود : ما تلاش می کنیم برنامه های ابلاغی که از سوی ستاد اقامه نماز کشور می آید بر اساس اقتضای استانی اولویت بندی کنیم و برنامه ای که کارایی نود درصد دارد را رها نکینم و به برنامه ای بپردازیم که در استان ما کارایی 20 درصد دارد، و این به معنای بومی سازی است و یقینا دنبال این هستیم که شیوه اجرا هم جذاب و هم موثر انتخاب شود.

وی ادامه داد : در دو سه سال اخیر به دنبال تبدیل کارهای خوب به یک جریان هستیم. تا به این ترتیب به عنوان صدقه جاریه ماندگار شود.

سبحانی نیا در ادامه به ذکر مواردی از اموری که تبدیل به یک جریان شده و امروز سازمان ها پیگیر نهادینه شدن آن هستند پرداخت و اشاره کرد : مثلا نماز در مدارس یا زنگ نماز که ابلاغ شد، الان درحال پیگیری هست و شاید خراسان رضوی تنها استانی باشد که با محوریت معاون استاندار در سال گذشته 18 جلسه شورای عالی نماز برگزار شد برای اینکه این قضیه تبدیل به یک جریان شود.

وی ادامه داد : هدف گزاری این بوده است که همه مدارس باید نماز داشته باشند. یا با حضور امام جماعت یا معلم یا دانش آموز یا ولی دانش آموز، که به 80 درصد این هدف رسیدند؛ اگر این تبدیل به یک جریان شود شاید اساسی ترین کار باشد و مثل یک برنامه درسی باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد : نمونه دیگر در آموزش و پرورش این است که در دو سال گذشته در سامانه ای که آموزش و پرورش طراحی کرده است مدارس تقاضای گفتمان می کنند و ما براساس اولویت ثبت نام مدیران، اساتید متخصص را اعزام می کنیم و این دارد تبدیل به یک جریان می شود.

سبحانی نیا به عنوان نمونه دیگر از شهرداری نام برد که 170 امام جماعت دارد و به صورت مرتب آنها را مورد شناسایی، گزینش، و آموزش قرار می دهند و براساس قابلیت ها اعزام می کند و مهم تر اینکه هفته ای یک جلسه در یکی از این مراکز از باب هدایت و تشویق عملکرد آنها مورد بررسی قرار می گیرد و این در شهرداری تبدیل به یک جریان شده است.

وی خاطرنشان کرد : آموزش در فرهنگسراها را در کنار آموزش در محلات شروع کردیم که مورد حمایت قرار گرفت؛ اصل مشارکت این است که ما اگر برنامه ای را انجام می دهیم دوستانی که می توانند، مشارکت کنند.

وی در ادامه افزود : از حلال احمر، بنیاد مسکن، شهرداری، سازمان برنامه و بودجه و دیگرانی که هر برنامه فرهنگی، تبلیغی داشتیم ولو اندک حمایت کردند تشکر می کنم؛ ما به مقدار حمایت کار نداریم به مشارکت کار داریم شاید 90 درصد برنامه های فرهنگی تبلیغی ما در بخش مسائل هزینه ای با مشارکت این عزیزان انجام شده است.

سبحانی نیا عنوان کرد : یکی از چیزهایی که ما به دنبال این هستیم تبدیل به جریان شود داشتن مرکز تخصصی افزایش مهارت است؛ برای اینکه بتوانیم مهارت هر روحانی که علاقه مند به حوزه نماز است را بالا ببریم چه در ادارات چه در مراکز مختلف ولو 10 نفر باشند ما اگر احساس کنیم اینها علاقه دارند و می توانند با مهارت بهتر وظیفه خود را انجام دهند آموزش در مرکز تخصصی را برای آنها فراهم می کنیم و برای این منظور در حال حاضر حدود 100 مدرس فعال داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد : ما در سال گذشته 120 جلسه در استان های دیگر هم چون خراسان های شمالی و جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان بر اساس درخواست مدیریت کردیم و با اعزام اساتید  برگزار کردیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد : حمایت وزارت خانه از فعالیت های نماز استان ها  هم به لحاظ اداری هم به لحاظ حمایت مالی و هم از نظر نیروی انسانی، به خصوص خراسان رضوی، باید جدی تر باشد .

 

دانش آموز خبرنگار : مهلا توکلی ، ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار