قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

مسئله اقامه نماز مسئله اول نظام و مقام معظم رهبری است

مشهد (پانا) - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسئله اقامه نماز مسئله اول نظام جمهوری اسلامی ایران هست، مسئله اول مقام معظم رهبری است؛ اگر اقامه ی نماز به درستی اتفاق بیفتد، در کنار اقامه عدل و اقامه قرآن ما می‌توانیم بهترین جامعه را داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۴۸۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مسئله اقامه نماز مسئله اول نظام و مقام معظم رهبری است

سید احمد زرهانی در نشست دبیران ستاد اقامه نماز اظهار کرد: نماز قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کند؛ پاهایی که دچار لغزش می‌شوند، دست‌هایی که مرتکب گناه می‌شوند، چشمانی که مرتکب گناه می‌شوند، این‌ها در غفلت از ذکر خدا مرتکب این معاصی می‌شوند؛ لذا یکی از بهترین راه‌های سالم سازی محیط جامعه ترویج اقامه نماز است.

وی ادامه داد: آثار اقامه نماز فقط مربوط به جامعه نیست، برای خانواده و فرد است؛ قرآن می‌فرماید «الا بذکر الله تطمئن القلوب» بر این مبنا دانشگاه شهید بهشتی با کمک ستاد اقامه نماز در مهرماه امسال سمپوزیوم نماز، تندرستی و آرامش روانی را با حضور دانشمندان بنام جهان اسلام برگزار می‌نماید و نسبت ذکر با تامین سلامت و آرامش و طمأنینه را بررسی می‌کند.

وی درباره نحوه ارزیابی اقامه نماز عنوان کرد: سامانه سجاده باید بروز رسانی شود و به موقع بارگزاری شود واین یک کار حداقلی است؛ اگر بخواهیم واقع بینانه ارزیابی کنیم باید ببینیم اقامه نماز در نظام اداری ما چقدر فضا را مطهر کرده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: اقامه نماز از ارتشا، اختلاس، کم کاری و برخورد بد با مردم باز می‌دارد؛ بنابراین یک راه ارزیابی مشاهده اوضاع و احوال و روابط اجتماعی و تاثیرگزاری نماز بر شخصیت نمازگزاران است.

زرهانی با اشاره به آیه «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوة» گفت: ما دیدیم رئیس جمهور شهید، از کاخ کرملین تا سیاه چادرهای عشایر بختیاری نماز خود را در سر وقت خود می‌خواند همانند شهید رجایی که من شاهد بودم چه در مجلس اول، چه زمانی که نخست وزیر و رئیس جمهور شد امکان نداشت در زمان اقامه نماز کار اداری انجام بدهد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما نماز نسل نو است که سطح اقبال و ادبار در میان خانواده‌های عموم جامعه ممکن است نزدیک به هم باشد و نماز با خطر کاهلی مواجه است و ما باید روی این موضوع تمرکز کنیم.

زرهانی با اشاره به اینکه بالغ بر 10 هزار روحانی مستقر در نظام اداری، سپاه، ارتش و حوزه‌های اجرایی کشور هستند بیان کرد: یکی از بهترین راه هایی که روحانیت می تواند در جهت اقامه نماز کمک کند این است که بین روحانیت مستقر در نظام اجرایی کشور و مدارس توسط ستاد اقامه نماز ارتباطی دوطرفه برقرار شود و روحانیون مستقر در ادارات هفته‌ای یک یا دو بار برای اقامه نماز به مدارس بروند.

وی ادامه داد: خطری که ما را تهدید می‌کند جهانی سازی است که توسط غرب دنبال می.شود و هدف آن در کشورهای جهان سوم و جهان اسلام کم رنگ کردن و هم رنگ کردن اقتصاد مستقل، سیاست مستقل و فرهنگ مبتنی بر توحید با اقتصاد سرمایه داری، لیبرال دموکراسی و سکولاریسم و هضم آن‌هاست.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اشاره کرد: کاری که ما می توانیم در این زمینه انجام بدهیم تحکیم پیوند علمای دین با نسل نو است، عالمی که زبان خوب و رسا دارد و درک درستی از مسائل دارد می‌تواند هم اقامه نماز داشته باشد و هم پرسش و پاسخ برگزار کند؛ ارتباط با روحانیت مصونیت ایجاد می‌کند ولی ما در این جهت کم کاری کرده‌ایم.

زرهانی در پایان از مسئولین حاضر در جلسه خواست ایده‌های خلاقانه و خوبی که مورد اقبال کودکان و نوجوانان قرار می گیرد را اجرا کنند و کارهای ملال آوری که مورد استقبال قرار نمی‌گیرد را تکرار نکنند.

دانش آموز خبرنگاران : ریحانه وحدتی ، مهلا توکلی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار