با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

اجلاس روسا و معاونان آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد

مشهد (پانا) - جلسه روسا و معاونین آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با حضور وزیر آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس روسا و معاونان آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد

اجلاس روسا و معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور رضامراد صحرایی (وزیر آموزش و پرورش)، حجت‌الله الماسی (معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور)، مصطفی پردلی (معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش)، حسین‌پور (مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان) و تقی‌پور (سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان) برگزار شد و مدیران و معاونان این دستگاه به بیان گزارش عملکرد خود پرداختند.

اخلاق در سیاست را مدیون شهید جمهور هستیم

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: شهید جمهور، دولت را به مردم برگرداند و اعتبار دولتش را بر مبنای خدمت به مردم گذاشت و قریب ۷۰ سفر استانی در این 3 سال در همین راستا بود.

وی افزود: او خدمت بی‌منت را به یک فرهنگ تبدیل کرد و می‌گفت هر کاری برای مردم انجام دهیم، وظیفه‌مان است. ادبیات خدمت در راه خدا برای مردم را به سپهر سیاسی کشور بازگرداند.

صحرایی افزود: دولت شهید جمهور، مرجعیت را به مدرسه برگرداند، تصویب نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و الگوی مدارس تراز سند تحول و باقی فعالیت‌ها در حوزه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با همت شهید جمهور در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در باره سند تحول انجام گرفت.

2 ماه طلایی برای دریافت بهترین نتایج دستگاه آموزش و پرورش 

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: حضور مستقیم مقام عالی وزارت در شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی و بررسی نکات و مشکلات به‌طور مستقیم و در صحنه باعث برطرف شدن سریع چالش‌ها می‌شود. برنامه‌های ما چهارساله بوده اما دولت، سه‌ساله شد. باید در همین 2 ماه باقی‌مانده، بهترین نتایج را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اخذ زمین‌های جدید برای ساخت یک هزار کلاس درس دیگر را در پیش گرفته‌ایم و با استفاده از حمایت‌های شورای آموزش و پرورش و سردار نظری (استاندار خراسان رضوی) این کار به خوبی در حال انجام است.

تاثیر کانون‌های سیار پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بسیار قابل توجه است

محمدمهدی حسین‌پور، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان خراسان رضوی نیز گفت: در سنوات گذشته توجه خاصی به کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمی‌شد ولی در حال حاضر نگاه، تاکید و توجه خوبی به این کانون‌ها می شود که این امر بسیار اثرگذار است و جای تقدیر و تشکر دارد.

حسین‌پور افزود: در حوزه انگیزشی، وضعیت مربی‌مسئولان کانون‌ها در وضعیت پایینی قرار دارد و نیازمند توجه جدی به این حوزه است.

مدرسه قوی، ایران قوی را ایجاد می‌کند و راه رسیدن به مدرسه قوی، معلم قوی است

حبیب‌الله تقی‌پور، رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز گفت: نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان به‌خصوص در ایجاد آزمون خاص برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و رشته خاص در هویت‌بخشی به دانشگاه فرهنگیان خیلی موثر بود و جای تقدیر دارد.

تقی‌پور افزود: مدرسه قوی، ایران قوی را ایجاد می‌کند و راه رسیدن به مدرسه قوی، معلم قوی است.

وی ادامه داد: توجه ویژه مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان که فرمودند باید همه کمک کنند تا دانشگاه فرهنگیان از لحاظ کمی و کیفی خود را ارتقا دهد، آنچنان که باید اجرایی نشده است.

رونمایی از سند توسعه مهارتی در شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ به‌زودی 

محمود رضایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهار کرد: سند توسعه مهارتی در شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی به زودی رونمایی می‌شود.

رضایی از جذب ۴۷.۷۴ درصدی دانش‌آموزان استان به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و رشد ۵ درصدی آن خبر داد و گفت: از ۱۱۴ هزار هنرجو باید به ۱۷۳ هزار هنرجو برسیم که با سند توسعه مهارتی انجام می‌شود.

پایان خرداد، زمان آغاز نقل و انتقالات درون‌استانی در خراسان رضوی

عبدالله ظریف، مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: نقل و انتقالات برون‌استانی ابلاغ شده و تا آخر ماه جاری نیز شیوه‌نامه نقل و انتقالات درون‌استانی را ابلاغ می‌کنیم.

ظریف بیان کرد: کمبود نیروهای خدمات و سلامت مدرسه از دیگر مشکلات است که باید برای رفع آن چاره‌ای اندیشید.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه، روسا و مدیران آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در حضور وزیر آموزش و پرورش، عهد کردند تا پایان دولت سیزدهم، دستگاهی سالم و دولتی ماندگار را به دانش‌آموزان و مردم ارائه دهند.

خبرنگار : دانش‌آموز: محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار