معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش:
هدف امتحانات نهایی، قویتر کردن پایه علمی دانش آموزان و تربیت نسل است
مشهد(پانا)- معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی دانشآموز را از حافظه محوری به سمت یادگیری عمیق سوق میدهد که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.
![هدف امتحانات نهایی، قویتر کردن پایه علمی دانش آموزان و تربیت نسل است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/0S6GVWkWo7nW/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHKVBDjaGsbIssAIKXaKdntA,,/%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%B4%D8%AF%D9%86+%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA+%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AF%D9%87%D9%85+%D9%88+%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85.jpg)
محسن زارعی در حاشیه بازدید از حوزههای تصحیح امتحانات نهایی آموزش و پرورش شهرستان گلبهار در گفتوگو با پانا در خصوص چرایی نهایی شدن امتحانات پایه دهم و یازدهم عنوان کرد : نظر برخی والدین این بود که نهایی شدن امتحانات، صرفاً موجب ایجاد استرس در دانشآموز میشود اما دیدگاه ما این است که گاهاً این استرس تحت تاثیر برخی کاسبان کنکور و بیشتر از جانب خانواده به دانشآموز وارد میشود، خانواده باید اجازه دهد دانشآموز با آرامش، روال طبیعی مطالعه و شرکت در امتحان را طی کند، چراکه امتحانات نهایی در حقیقت به دنبال قوی تر کردن پایه علمی دانشآموزان است و این یعنی اینکه تربیت نسل به معنای حقیقی کلمه در حال رخ دادن است.
وی افزود : وقتی پایه و اساس علمی دانش آموز درست شکل بگیرد، در دانشگاه هم همین تحول اتفاق میافتد اما اگر پایه غلط باشد آینده دانشآموز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد .
وی در پایان بیان کرد: فرصت جبران نیز در امتحانات نهایی درنظر گرفته شده است، خواهشمندیم همکاران در ارتباط با اولیاء به موارد مطرح شده توجه نمایند و خانوادهها نیز به شائبههایی که از جانب کاسبان کنکور مطرح میشود بیاعتنا باشند چراکه ایجاد چنین نگرش و گفتمان مشترکی میان دانشآموز، خانواده و مدرسه منجر به استحکام و اتقانِنظرِ برنامهریزان و مجریان سنجش و ارزشیابی کشور و انشاءالله منتفع شدن دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم خواهد شد.
دانش آموز خبرنگار : غزل یزدانخواه
ارسال دیدگاه