قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خبر داد:

آماده سازی زیرساخت‌های شهری جهت برگزاری جشن‌های دهه کرامت

نصب ۱۰۰بیلبور در سطح شهر با موضوع دهه کرامت

مشهد(پانا)- قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از آماده سازی زیرساخت‌های شهری جهت برگزاری جشن‌های دهه کرامت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
 آماده سازی زیرساخت‌های شهری جهت برگزاری جشن‌های دهه کرامت

مهدی یعقوبی، قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: شهرداری مشهد در بخش‌های مختلف برای گرامیداشت دهه کرامت برنامه‌ریزی کرده است تا علاوه بر آذین‌بندی شهر و مشارکت در برنامه‌های مردمی، در بخش‌های حمل‌ و نقل و خدمات شهری نیز زیرساخت‌های شهری برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت آماده باشد. 

وی ادامه داد: برای این ایام با رفع نقص 230هزار مترطول آذین‌بندی معابر، تمامی ریسه‌های چراغانی شهر روشن خواهند بود. علاوه بر شست‌وشوی 2میلیون مترطول از جداول سطح شهر به ویژه اطراف حرم مطهر، پرچم‌های فرسوده پل‌ها و میادین نیز شست‌وشو و تعویض شدند. بیش از 2300چشمه سرویس بهداشتی آماده‌سازی و 294دستگاه آب‌سردکن، آبخوری و سقاخانه‌های سطح شهر شست‌وشو، گندزدایی و رفع نقص شدند.

یعقوبی بیان کرد: نصب 100بیلبورد و 150استرابورد در سطح شهر با موضوع دهه کرامت، اکران شهری در 300مانیتور تلویزیون شهری و قطارشهری، نمایش تبریک دهه کرامت در 430المان خورشیدی از جمله این اقدامات است و فضاآرایی شهری متناسب با این ایام انجام شده است. 

وی اشاره کرد: همزمان با این ایام در حوزه فرهنگی و اجتماعی، جشنواره‌های متعدد تفریحی و ورزشی، برگزاری تورهای قرار زیارت، برنامه مشق عشق، برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائر در پایانه مسافربری و محور نیشابور، برگزاری تور نمایشگاه مفهومی زیارت و ده‌ها برنامه فرهنگی و اجتماعی را خواهیم داشت. 

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: برگزاری جشن خیابان امام رضایی‌ها در خیابان امام رضا(ع) و جشن بزرگ دختران در ورزشگاه امام رضا(ع)، رونمایی ازکتاب قدمت برچشم و آغاز فراخوان جشنواره ایده‌پردازی کشوری سقاخانه(2) از دیگر ویژه برنامه‌های دهه کرامت است. 

وی اظهار کرد: به مناسبت این ایام، خطوط اتوبوسرانی در شب و روز میلاد حضرت معصومه (س) در محدوده حرم مطهر رضوی، به ویژه همزمان با مراسم گل باران حرم امام رضا (ع) تقویت شد؛ همچنین افزایش ناوگان خطوط در محدوده حرم مطهر رضوی تا سقف 150دستگاه اتوبوس در شب میلاد امام رضا (ع) و تا سقف 100دستگاه اتوبوس در روز ولادت امام رضا(ع)، سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی در 11خط منتهی به حرم مطهر در روز میلاد امام رضا(ع) انجام می‌شود. 

مهدی یعقوبی ادامه داد: 1500دستگاه تاکسی در خطوط مبادی ورودی و حرم مطهر رضوی و 2600دستگاه تاکسی بی سیم در کلیه ساعات شبانه‌روز در خطوط مبادی ورودی و اوپراتورهای شبکه بی سیم133، 1830 ، 1829، 1860 به صورت شبانه‌روز فعال هستند. 

وی بیان کرد: علاوه بر این افزایش یک ساعت سرویس‌دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری به مدت 2دقیقه در خط 1 و 2همزمان با شب میلاد امام رضا (ع) و اجرای برنامه‌های نمایشی و سرود در ایستگاه‌های پرتردد قطار شهری را نیز داریم. 

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در پایان گفت: 10خودرو و نیروی عملیاتی آتش‌نشانی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و بوستان‌های محل برگزاری جشن مستقر هستند، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانمایی المان‌های گل و فلاورباکس در ورودی بوستان‌های منتخب از دیگر ویژه برنامه‌های این ایام است.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

 

 

 

خبرنگار : ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار