کارشناس مسئول سلامت و بهداشت ناحیه یک مشهد:

بعد از خانواده، مدرسه مهم‌ترین نقش در سلامت دانش‌آموزان را دارد

مشهد (پانا) - کارشناس مسئول سلامت و بهداشت ناحیه یک گفت‌ بعد از خانواده، مدرسه مهم ترین نقش را در سلامت نوجوانان و دانش‌آموزان دارد چون علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، دانش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای جدید را می‌آموزد‌.

کد مطلب: ۱۴۷۱۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بعد از خانواده، مدرسه مهم‌ترین نقش در سلامت دانش‌آموزان را دارد

فرزانه موسوی در حاشیه مراسم افتتاح اتاق بهداشت دبستان سروقد به خبرنگار پانا گفت :«بعد از خانواده، مدرسه مهم‌ترین نقش را در سلامت نوجوانان و دانش‌آموزان دارد. دانش‌آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، دانش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای جدید را می‌آموزد که این رفتارها علاوه بر تاثیر برسلامت فردی، نقش تعیین‌کننده در سلامت خانواده و جامعه دارد.»

وی اظهار داشت : «با توجه به اینکه دانش‌آموزان ساعات زیادی از عمر خود را در محیط مدرسه می‌گذرانند مراقبین سلامت مدارس با بررسی دانش‌آموزان از نظر سابقه بیماری، عادات خانوادگی، شناسایی افراد نیازمند به مراقبت ویژه مثل دیابت، صرع، آسم، بیماری قلبی عروقی، سل، هموفیلی، تالاسمی و... معاینه و بررسی قد و توده بدنی، بررسی ابتلا به کم‌خونی و هپاتیت، معاینه چشم و گوش، پوست و مو، روند بلوغ، روانپزشکی و رفتارهای پرخطر گامی موثر در ارتقا سلامت جامعه برمی‌دارند.»

کارشناس‌مسئول سلامت ناحیه یک بیان کرد :«جهت انجام این امور  یک اتاق امن جهت معاینه دانش‌آموزان نیاز است  به همین دلیل در طی این سال تحصیلی در ناحیه یک ، تعداد ۷ اتاق بهداشت برای این امر مهم افتتاح شد. »

موسوی ادامه داد :« بنابراین مدرسه بهترین‌ و مناسب‌ترین‌ موقعیت‌ برای ‌ایجاد دانش‌، آگاهی‌ و بهبود نگرش‌ و عملکرد بهداشتی‌ دانش‌آموزان و ارتقا سطح سلامت آنان به حساب‌ می‌آید .»

وی در پایان تاکید کرد: «فعال کردن ‌خود دانش‌آموزان‌، والدین‌، مربیان ‌و معلمین ‌آن‌ها در جهت‌ سلامتی‌ ‌خود و جامعه در حال ‌و آینده ‌یکی‌ از ضروری‌‌ترین ‌مسائلی‌ است‌ که باید به آن توجه کرد.»

دانش‌آموز خبرنگار : نادیا علیزاده

خبرنگار : نادیا علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار