رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی:

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به حد بالایی از رشد و بلوغ فکری رسیده‌اند

گلبهار (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مسابقات استانی گفت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به حد بالایی از رشد و بلوغ فکری و توانمندی ویژه‌ای رسیده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به حد بالایی از رشد و بلوغ فکری رسیده‌اند

سیداسماعیل اصغرزاده در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز مقطع ابتدایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان قرآنی، گل سرسبد دانش‌آموزان هستند و می‌توانند در یک رقابت ارزشمند و  قرآنی سعادت‌بخش، شرکت کنند و برای آینده و زندگی سعادتمندانه خود مسیر نورانی را انتخاب کرده‌اند که ان‌شاءالله در این مسیر نورانی موفق باشند.

اصغرزاده ضمن قدردانی از همت والا و تلاش‌های همکاران اداره قرآن و عترت و نماز، مدیران دارالقرآن‌ها، کارشناسان قرآن و معاونین پرورشی که دانش‌آموزان را انتخاب و در این مسیر نورانی قرار داده‌اند، افزود: امسال حوزه علمیه خراسان رضوی با نگاه خوبی که نسبت به آینده‌سازان میهن اسلامی داشته به‌صورت ویژه وارد شده و نقش به‌سزایی در برگزاری این مسابقات ارزشمند ایفا کرد و فضایی بسیار خوب و متعالی را برای حضور دانش‌آموزان قرآنی فراهم کرد.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما دانش‌آموزان، قرار است در این مسابقات با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که چراغ‌های هدایت بشر برای رسیدن به تعالی، تکامل و سعادت هستند، انس پیدا کنید و باید این نعمت که به وسیله اولیا و مربیان دلسوز به شما هدیه داده شده را قدر بدانید و خدای مهربان را شکرگزار باشید که در این مسیر قرار گرفتید و دست دوستان خود را در مدرسه بگیرید و در این مسیر سعادت‌آفرین، راهنمایی و کمک کنید.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی اشاره کرد: دانش‌آموزانی که اکنون در این سطح حضور دارند در سطح ممتاز و عالی هستند و کار آن‌ها قابل تقدیر است و قطعا حضور در مرحله نهایی و برگزیده استانی، خود برگ برنده و مقام و افتخار است.

اصغرزاده ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های حوزه ابتدایی در این دوره از مسابقات، اختتامیه نداریم و مقام اول، دوم و سوم را اعلام نمی‌کنیم و سطح‌بندی دانش‌آموزان توسط داوران انجام می‌گیرد در واقع حضور دانش‌آموزان در اردوی مسابقات قرآنی و استفاده از فضای قرآنی، هدف اصلی برگزاری این مسابقات است.

جعفر ریحانی، یکی از اعضای پذیرش حوزه علمیه خراسان نیز گفت: فضایی که در آن جمع شده‌ایم برای تربیت سربازان امام زمان(عج) آماده شده و بهترین کسانی که می‌توانند سربازان این پایگاه باشند، اکنون در مدارس ابتدایی و در مقاطع بالاتر در حال تحصیل هستند.

ریحانی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات و مسابقات قرآن، گام برداشتن در جهت نوکری امام زمان(عج) است و این پیام را دارد که ما قرائت، تفسیر و زیباخوانی قرآن را یاد گرفتیم و عامل به قرآن هستیم.

علی مکرم‌دوست، مسئول فرهنگی و اردوی مسابقات قرآن نیز گفت: این دوره از مسابقات قرآن، یک تفاوت اساسی و بسیار مهم با دوره‌های قبل دارد و آن هم اینکه در این اردو برای اولین بار، مربیان حوزه علمیه با تخصص کار با کودک و نوجوان در کنار دانش‌آموزان حضور دارند و مشکلات آن‌ها را رصد و برطرف می‌کنند و برای پیشرفت با آن‌ها رفاقت می‌کنند.

دانش‌آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار