معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد:
آزمونهای شبهنهایی، مانوری برای آشنایی با امتحانات نهایی دانشآموزان است
مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد گفت آزمونهای شبهنهایی که از طرف وزارت برای دانشآموزان پایه دهم و یازدهم بهصورت هماهنگ کشوری در ۴ رشته علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک و رشته معارف برگزار میشود از اهمیت و جدیت بالایی برخوردار است.
ملیحه تیموری در حاشیه پنجمین جلسه هماندیشی مدیران مدارس متوسطه دوم نظری در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «آزمونهای شبهنهایی از طرف وزارت آموزش و پرورش برای دانشآموزان پایه دهم و یازدهم در ۴ روز بهصورت هماهنگ کشوری در ۴ رشته علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک و رشته معارف طی ۴ روز در ۲ درس تخصصی و ۲ درس عمومی که برگزار میشود.»
وی بیان کرد: «یکی از اهداف برگزاری آزمونهای شبهنهایی این است که چون امسال برای اولین سال، دانشآموزان پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی را تجربه میکنند و از طرفی دانشآموزان دهم و یازدهم، بخشی از درصد نمره کنکور سراسری در سوابق تحصیلی آنها به حساب میآید این آزمونها به منظور آمادهسازی برای امتحانات نهایی برگزار میشود.»
تیموری ادامه داد: «از تمام مدیران و دبیران و دانشآموزان میخواهم که این قضیه را جدی بگیرند و تمام دانشآموزان در این آزمونها شرکت داشته باشند تا هم با نحوه سوالات مفهومی برای امتحانات نهایی آشنا شوند و هم اینکه یک شرایط آزمون هماهنگ و نهایی قبل از امتحانات اصلی در خرداد را تجربه کنند.»
وی اظهار کرد: «امسال آزمونهای دانشآموزان پایههای دهم و یازدهم در خرداد، مثل امتحانات دانشآموزان پایه دوازدهم بهصورت امتحان نهایی برگزار میشود و دانشآموزان در حوزههای امتحان نهایی و با یک فرآیند جدید روبهرو هستند.»
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد خاطرنشان کرد: «یعنی مراقبان حوزه امتحانات، دبیران خود دانشآموزان نیستند، حوزههای امتحان تغییر میکند و مهمتر از همه، سوالات امتحان را خود دبیر طرح نمیکند و سوالات بهصورت مفهومی است و میتوان گفت که یک تغییر اساسی در امتحانات رخ میدهد و برای اینکه بچهها متضرر نشوند، آزمونهای شبهنهایی نوعی مانور است که دانشآموزان با امتحانات نهایی آشنا شوند.»
وی تاکید کرد: «دانشآموزان، تمام مواردی که مدیران مدارس قبل از برگزاری آزمون توصیه میکنند در دستور کار خود قرار دهند و در آزمون شرکت کنند و به دبیران هم توصیه شده که بخشی از نمرات مستمر را به آزمونهای شبهنهایی اختصاص دهند که جدیت این آزمونها برای دانشآموزان بیشتر شود.»
تیموری گفت: «انشاءالله که دانشآموزان با گذراندن این ۴ امتحان بهصورت آزمایشی و مانور تا حدودی با برگزاری فرآیند امتحان نهایی آشنا شوند.»
دانشآموز خبرنگار: نادیا علیزاده
ارسال دیدگاه