آداب و رسوم عید بزرگ فطر در نیشابور

نیشابور(پانا) - عید سعید فطر پس از یک ماه عبودیت و عبادت مؤمنان روزه دار در مهمانی خدا آغاز می‌شود و مردم دیندار شهرستان نیشابور، آن را در قلب‌ها، خانه‌ها و شهرشان جشن می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۴۶۷۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آداب و رسوم عید بزرگ فطر در نیشابور

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ مرسوم ترین، عبادی ترین و بهترین جشن روز عید فطر، حماسه عبادت دسته‌جمعی و یا همان نماز عید فطر است. همراهی و عبادت شکوفه های بهاری در کنار دیگر نمازگزاران نیز جشن فطر امسال را باشکوه تر می‌کند.

ستون های کهن ترین مسجد نیشابور از قرن ها پیش به برکت فطر ها، عید ها و نماز های برپا شده در آن، همچنان استوار مانده است تا امسال هم با چراغانی های زیبا پذیرای نمازگزاران در نماز باشکوه عید باشد.

بانگِ « الصّلوة الصّلوة الصّلوة » فردا در گوشه گوشه‌ی نیشابور بزرگ شنیده خواهد شد و مهمانان خدا جشن بزرگ فطر را با پاداش صواب و دریافت پند و اندرز خطبه ها آغاز می‌کنند.

عید فطر، عید خانواده، عید صله رحم 

استقبال از عید بزرگ سعید فطر نه تنها در مساجد، بلکه در خانه و خانواده های نیشابوری هم دیده می‌شود و دید و بازدید از بزرگتر ها و عیدی دادن به کوچکتر ها در میان مردم مرسوم است.

در دورهمی های خانوادگیِ روز عید، نبات و آبنبات نیشابور است که کام را شیرین می‌کند و غذاهای اصیل نیشابوری همچون هلیم یا آش کمای هستند که به عنوان وعده غذایی در این روز بزرگ مصرف می‌شوند.

دانش آموز خبرنگار: شیما محمدیان

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار