مدیر اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۷ مشهد:

محوری‌ترین کار در حوزه اوتیسم «فرهنگ‌سازی» است

مشهد (پانا) - مدیر اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۷ مشهد محوری‌‌ترین کار در حوزه اوتیسم را فرهنگ‌سازی ‌عنوان کرد و گفت‌ از طریق فرهنگ‌سازی پیام این دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به دیگر افراد جامعه منتقل می‌شود و یکی از ضروری‌ترین اقدامات، آگاهی دادن به مردم برای ارتباط، تعامل و پذیرش کودکان با اختلال طیف اوتیسم و خانواده آنان است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
محوری‌ترین کار در حوزه اوتیسم «فرهنگ‌سازی» است

‌مرتضی نظر‌نژاد مدیر اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۷ مشهد در مراسم روز جهانی اوتیسم گفت: تقارن روز جهانی آگاه‌سازی در‌خصوص اختلال طیف اوتیسم دوم آوریل با روز طبیعت، نوید رویش امید در دل دردمند خانواده‌هایی است که درگیر درمان و توانبخشی فرزند دارای اوتیسم خود هستند و در صبر و شکیبایی سرآمدند.

وی درباره گرامیداشت این روز گفت: فرصت مغتنمی است برای ارتقای افکار عمومی و لزوم آگاهی بیشتر از احوالات عزیزان دارای اختلال، درک شرایط آنان و احترام به حقوق و توانایی این افراد در جامعه است و مهمترین هدف آن آشنایی با دشواری اوتیسمی‌ها، توجه همگان به نیازها و رویا‌های افرادی که با اوتیسم زندگی می‌کنند و همیاری آنان در راستای فرایند رشد و جامعه‌پذیری‌شان است.

نظر‌نژاد گفت: طیف اوتیسم شایع‌‌ترین اختلال رشدی و از جمله اختلالات پُر‌هزینه‌ای است که نیاز به خدمات تخصصی مستمر روان‌شناسی، کاردرمانی و گفتار‌درمانی دارد و به همین ترتیب مخارج خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم به علت دریافت این خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند.

نظرنژاد ‌گفت: دانش‌‌آموزان اوتیسم دانش‌آموزانی با نیازهای خاص هستند که می‌توان با فرهنگ‌سازی نیازهای آنان را بیان کرد و با معرفی این گروه از دانش‌آموزان و نیازهای آنان به جامعه  و مسئولیتی که سایر ارگان‌ها و نهادها در قبال این عزیزان دارند در بین اولیا  و  دانش‌آموزان مدارس عادی و همچنین در سطح جامعه فرهنگ‌ازی کرد، چرا که نگاه واقع‌بینانه جامعه به این نوع اختلال، فشارهای روانی وارده بر کودکان و خانواده آنان را کاهش می‌دهد.

وی بیان داشت: برابرسازی فرصت‌ها برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم، گامی اساسی در اجرای عدالت اجتماعی است‌ و تلاش می‌کنیم جایگاه واقعی این دانش‌آموزان را در راستای اجرای عدالت آموزشی و اجتماعی به جامعه بشناسانیم.

دانش‌آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار