معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد :

تعاملات بین بخشی در حوزه سلامت دانش آموزی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

مشهد(پانا)- نخستین مرکز سراج دانش‌آموزی کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایتخت معنوی ایران افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تعاملات بین بخشی در حوزه سلامت دانش آموزی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حمیدرضا قربان‌زاده رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی در مراسم افتتاح اولین مرکز سراج دانش‌آموزی کشور  در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی ناحیه 5 مشهد اظهارداشت: سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از جمله اهداف مهم ما در حوزه سلامت بوده و امیدواریم که با راه‌اندازی نخستین مرکز سراج دانش‌آموزی کشور در مشهد شاهد رشد و توسعه بیش از پیش در این زمینه باشیم و این مرکز فعال شده را به عنوان یک الگوی موفق در این حوزه به تمامی نقاط کشور معرفی کنیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت همکاری‌ها و تعاملات بین بخشی در ارتقای سلامت جامعه، بیان کرد: راه‌اندازی این مرکز گامی مهم در مسیر تحقق اهداف سلامت‌محور در سنین دانش‌آموزی بوده و بیش از پیش بر اهمیت و ضرورت تعاملات بین بخشی در حوزه سلامت دانش‌آموزی تاکید داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سلامتی از نظر سازمان بهداشت جهانی دارای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده است و ما در قسمت بهداشت تمام توان خود را به کار گرفته و تمام سعی و تلاش خود را در مسیر تحقق اهداف مدنظر در موضوعات مختلف به‌ خصوص حوزه سلامت معنوی خواهیم داشت.

قربان‌زاده ضمن تشریح بعد معنوی سلامت به عنوان ستون اصلی، تصریح کرد: اهمیت این بعد از سلامت بر هیچکس پوشیده نیست و باید در خصوص تمامی ابعاد سلامت محور، به‌ ویژه سلامت معنوی مطالبه‌گر باشیم.

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی بیان کرد: پذیرش شوندگان این مرکز دانش‌آموزانی هستند که از طریق مشاوره آموزش و پرورش و یا مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌‌شوند.

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز اظهارداشت: قطعا همکاری دانشگاه علوم پزشکی با آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف مانند سنجش های بدو ورود نوآموزان، شناسایی، رفع و برطرف‌سازی های آسیب‌ها و معضلات حوزه سلامت، بهداشت و درمان دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آموزش و پرورش خراسان رضوی در موضوع سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با حضور دکتر قربان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به امضا رسید.

همچنین در این تفاهم‌نامه بر توسعه اقدامات سلامت محور در خصوص سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها تاکید شده است. بر اساس این تفاهم‌نامه دانش‌آموزانی که از طریق مرکز مشاوره آموزش و پرورش و یا مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌شوند تحت دریافت خدمات رایگان پزشکی، مددکاری و روانشناسی بالینی قرار می‌گیرند.

خبرنگار :محدثه رمضانی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار