معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی:

هدف جشن نیکوکاری آشنایی دانش‌آموزان با سنت حسنه احسان است

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: جشن نیکوکاری با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سنت حسنه و کار نیک هر ساله در پایان اسفند برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف جشن نیکوکاری آشنایی دانش‌آموزان با سنت حسنه احسان است

علی مهدوی‌خواه در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته نیکوکاری که در دبستان آرمینه مصلی‌نژاد به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد برگزار شد، گفت : امروز شاهد برگزاری مراسم نمادین احسان و نیکوکاری در این مدرسه و همزمان در بقیه مدارس استان هستیم.

مهدوی‌خواه اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم این هست که دانش‌آموزان با سنت حسنه نیکوکاری و احسان آشنا شوند و کار نیک را الگوی زندگی خود قرار دهند که به یاد همنوعان خود باشند.

وی افزود: دانش‌آموزان با کمک کردن به همنوعان خود به اندازه‌ای که می‌توانند به دوستان خود کمک کنند تا شاهد این حسنه فراگیر باشیم که همه مردم عزیزمان از نعمات الهی بهره‌مند باشند.

جشن نیکوکاری مشهد

بار دیگر دانش‌آموزان‌ پیشتاز در نیکوکاری پیشقدم شدند

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان خراسان رضوی نیز گفت: دانش‌آموزان پیشتاز همچون سال‌های گذشته در مراسم جشن نیکوکاری، هدایای خود را به دست نیازمندان رساندند و این روز را گرامی داشتند.

سلمان حصاری افزود: امروز  دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ ایثار و انسان‌دوستی را خیلی خوب به نمایش گذاشتند و این فرهنگ زیبا و نوع‌دوستی هم با شعار مسئولیت‌پذیری بسیار همپوشانی خوبی دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پیشتاز با حضور خود در این مراسم اعلام می‌کنند که در نوع‌دوستی و ایثار و انفاق که خداوند متعال هم در قرآن کریم تاکید به این موضوع داشته، پیشتاز هستیم و مراسم امروز تمرینی برای نیکوکاری و پیشتاز بودن در این امر نیک است.

جشن نیکوکاری مشهد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کمیته امداد حضرت امام(ره) برنامه و مناسبت‌های مختلفی را در طول سال برای اشاعه نوع‌دوستی در سطح جامعه اجرا می‌کند که از جمله این برنامه‌ها جشن نیکوکاری است که در انتهای سال برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برگزار می‌شود.

وی افزود: از  ثمرات و برکات خیلی خوب این جشن، هماهنگی با مجموعه اداره کل آموزش و پرورش  استان‌ها از جمله خراسان رضوی است که حاصل این مشارکت، برنامه‌ریزی و برگزاری این برنامه در مدارس در سطح استان است.

وی ادامه داد: امسال هم با یاری خداوند مانند سالیان گذشته، مشارکت خوبی از سوی دانش‌آموزان وجود داشته و کمک‌هایی که جمع می‌شود در نهایت توسط خود مجموعه مدیریت مدارس، جمع‌آوری و به دست دانش‌آموزان نیازمند و خانواده‌های محروم رسانده می‌شود.

دانش‌آموزخبرنگار: محدثه رمضانی و فاطمه کریمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار