رئیس ستاد اقامه نماز:

نماز قوی ترین عنصر تربیت یک نسل است

مشهد (پانا)- رئیس ستاد اقامه نماز گفت نماز یک واجب الهی است و ما باید این موضوع را به جامعه منعکس کنیم که نماز قوی ترین عنصر تربیت یک نسل است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نماز قوی ترین عنصر تربیت یک نسل است

امرالله سبحانی نیا رئیس ستاد اقامه نماز در نشست خبری و گزارش عملکرد و فعالیت های شش ماهه سال ۱۴۰۲ و برنامه های آینده ستاد اقامه نماز خراسان رضوی عنوان کرد: همه ما معتقد هستیم که نماز یک واجب الهی است و ما باید این موضوع را به جامعه منعکس کنیم که نماز قوی ترین عنصر تربیت یک نسل است. نماز در خانواده مانند یک قلب است؛ اگر قلب راکد شود دیگر حیاتی در اعضای بدن انسان وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط موجود، تا زمانی که بحث نماز به عنوان یک گفتمان ضروری در زندگی مطرح نشود؛ این مسئله مقداری سخت تر خواهد شد. نماز علاوه بر ارزش دینی یک پروژه ی آدم ساز و تربیت کننده است.

امر الله سبحانی نیا در موضوع فعالیت های ستاد اقامه نماز بیان کرد: در تابستان بیش از ۹۶ نشست خانواده و دانش آموزان برگزار شد و بیش از 6هزار و 122نفر در این کارگاه های آموزشی حضور داشتند. از ابتدای سال ۴ مسابقه را با همکاری رسانه های مختلف برگزار کردیم. یک مسابقه را با عنوان آیات نماز در کلام نور، در ماه رمضان با همکاری رادیو زیارت برگزار کردیم و حدود ۱۰۰ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند و از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد. در ماه محرم مسابقه ای با نام یاران خورشید برگزار شد و بیش از ۳۵ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی افزود: در ایام ماه محرم و ماه صفر نمایشگاه عکاسی با عنوان آیات نماز در هنر برگزار شد، این عکس ها در ۱۳ مکان اداری و آموزشی به نمایش گذاشته شد.

ریاست ستاد اقامه نماز و خراسان رضوی اظهار کرد: در پایان هر سال عملکرد یکساله دستگاه های استانی و شهرستانی را در حوزه ی نماز با حضور نمایندگان ولی فقیه، استانداری، سازمان برنامه و بودجه ودیگر مسئولین ارزیابی می کنیم و سامانه ای به نام راهنماز با همکاری سازمان حمل و نقل کشوری طراحی کرده ایم.

وی در رابطه با برنامه های آینده ستاد اقامه نماز خاطر نشان کرد: یکی از برنامه هایی که در دست اجرا است، برگزاری اجلاس سراسری نماز در زنجان است که در آذر ماه برگزار می شود. جشنواره ادبی و هنری فجر تا فجر برگزار خواهد شد. مسابقه ی کتابخوانی با عنوان نماز در کلام و سیره ی امان رضا (ع) که در حال برگزاری است و تا پایان آبان ماه تمدید شده است. کارگاه های آموزشی تحت عنوان گفتمان های دانش آموزی و والدین آنها نیز در حال برگزاری است.

سبحانی نیا در پایان ذکر کرد: یکی دیگر از فعالیت هایی که در دست اجرا است، برگزاری محفل شب شعر با موضوعاتی مانند نماز و عاشورا، نماز و غدیر با همکاری اداره کل ارشاد است که در چند شهرستان برگزار خواهد شد.

خبرنگار: محدثه رأفتی خداپرست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار