استاد حوزه و دانشگاه:

بیش از 80 درصد شهدا زیر 30 سال سن داشتند

بیرجند (پانا) - استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد شهدای جنگ تحمیلی زیر 30 سال سن داشتند، گفت همه انسان‌ها با مرگ می‌میرند اما شهدا طبق آیات قرآن، زنده هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۳۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 80 درصد شهدا زیر 30 سال سن داشتند

حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در یادواره شهیدان سیداحمد و سیدعلیرضا رحیمی در بیرجند با اشاره به اینکه شهدا مصداق آیه «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» هستند، افزود: باید از نوع جان دادن و جایگاه شهدا حسرت خورد، چراکه شهدا وقت جان دادن، سرشان در دامان امام حسین(ع) بود.

وی با بیان اینکه شهید دکتر سیداحمد رحیمی، مبارز دوران انقلاب بود به‌طوری که ساواک به دنبال او بود، تصریح کرد: او که سپر انقلاب را در بیرجند راه انداخت در تسخیر لانه جاسوسی نیز در کنار دانشجویان پیرو خط امام، خانه عنکبوتی آمریکای جنایتکار را تسخیر کردند.

این خطیب کشوری با بیان اینکه سفارت آمریکا، لانه فساد و جاسوسی بود، افزود: شهید سیداحمد رحیمی از علمداران تسخیر لانه جاسوسی بود.

حجت‌الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به اینکه شهید اسماعیل هنیه، مؤمنی صادق بود که در اردوگاه به دنیا آمد و تمام عمرش را در جنگ بین فلسطین و اسرائیل غاصب بود، ادامه داد: شهادت اسماعیل هنیه، امروز وسیله وحدت جبهه مقاومت و مسلمین و خواری و ذلت رژیم صهیونسیتی شده است.

وی با اشاره به اینکه امثال سرداران شهید اگر نبودند، جبهه مقاومت امروز قدرت و برتری نداشت، عنوان کرد: در جنگ اعراب و اسرائیل، ارتش اسرائیل در 6 روز، بساط ارتش اعراب را چید اما امروز جبهه مقاومت، قدرتی پیدا کرده که اسرائیل بیش از ۱۰ ماه است مقابل حماس به زانو درآمده و نمی‌تواند کاری بکند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند «اسرائیل باید از بین برود» و مقام معظم رهبری هم فرمودند «رژیم صهیونسیتی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» ، تأکید کرد: وعده الهی قطعی است و نباید در آن شک کرد، قطعاً رژیم صهیونسیتی از بین خواهد رفت.

یادواره شهید دکتر سیداحمد رحیمی و سیدعلیرضا رحیمی، شامگاه چهارشنبه (۱۷مرداد) با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و مردم ولایتمدار بیرجند در حسینیه جماران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار