مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

افتتاح فاز اول آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور

بیرجند (پانا) - مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از افتتاح فاز اول آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح فاز اول آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور

محمد علی بخشی در آستانه روز خبرنگار در دیدار با جمعی از مدیران مسئول مطبوعات خراسان‌جنوبی از پیشرفت 90 درصدی این پروژه خبر داد و افزود: این پروژه در سال 88  مصوب و عملیات اجرایی آن عملا از سال 90 شروع شده و تاکنون 15 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری مبلغ 15 میلیارد تومان برای این پروژه مصوب و قول تزریق آن  توسط سازمان برنامه و بودجه داده شده، گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری فاز یک پروژه به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: تجهیز این آزمایشگاه توسط سازمان دامپزشکی کشور انجام خواهد شد که حدود 50 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی به افزایش سرعت عمل انجام و پاسخگویی به آزمایشات مختلف با راه اندازی این آزمایشگاه اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه نمونه بیماری های مختلف حوزه دامی به شهرهای مشهد، تهران، تبریز و سایر استان‌های کشور  ارسال نخواهد شد.

بخشی با بیان اینکه رسانه های استان همکاری خوبی با حوزه دامپزشکی دارند، افزود: روابط عمومی سازمان دامپزشکی استان هم طی 3 سال پی در پی بعنوان روابط عمومی برتر بین 32 سازمان دامپزشکی کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه بیماری‌هایی مثل تب برفکی را  در استان نداریم و خراسان جنوبی  از  بسیاری بیماری های دامی پاک است، گفت: این در حالی است که بیش از 1 میلیون و 700 هزار واحد دام سبک، 30  هزار واحد دام سنگین، بیش از  30 هزار  نفر شتر و  بیش از هزار واحد پرورش  طیور در استان وجود دارد.

طرح شناسایی تخلفات گوشتی

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از حضور 11 ناظر شرعی ثابت در کشتارگاه‌های دام و طیور استان و نظارت بر ذبح شرعی آنها خبر داد و افزود: طرح شناسایی تخلفات گوشتی هم در استان استارت خورده و مردم می توانند هر گونه شکایتی را از  قصابی ها یا رستوران های بین راهی با توجه به تقلب هایی که بعضا ممکن است انجام گیرد از طریق شماره 1512اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

تعامل ادارات با رسانه ها موجب رفع مشکلات می شود

مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی هم در این دیدار عنوان کرد: هر زمانی که ادارات با رسانه ها تعامل خوبی داشته اند، اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

 محمود حیدری با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌های ادارات باید تقویت شوند تا بتوانند اقدامات مجموعه خود را منعکس کنند، افزود: رسانه‌های استان در سطح کشور حرف برای گفتن دارند.

وی به خروج نیروهای با تجربه از رسانه‌های استان  بخاطر  مشکلات اقتصادی اشاره و عنوان کرد: رسانه‌های استان در حال کوچک شدن هستند.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست از خبرنگاران در بدنه اطلاع رسانی خود استفاده کنند تا حوزه روابط عمومی آن مجموعه تقویت شود.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار