افتخار مشارکت بر پیشانی خراسان جنوبی؛

حماسه آفرینی شیوه ماست

بیرجند (پانا) - مردم خراسان جنوبی باری دیگر پای صندوق های رأی حاضر شدند تا حماسه ای باشکوه تر خلق کنند و مردم در این خطه کویری با امید به خدمت گذاری مسئولان و ارتقاء خدمات آنان ، شانه از بار مسئولیت خود در قبال سرنوشت کشور خالی نکردند و پای صندوق های رأی حاضر شدند.

کد مطلب: ۱۴۸۵۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حماسه آفرینی شیوه ماست

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور برگزار شد. البته در دور نخست هیچ ‌یک از نامزدها نتوانست به اکثریت آرا دست یابد و دور دوم انتخابات با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگ جدیدی را در تاریخ کشور ورق زد. 

هر چند بنا بر آمار اعلام شده مشارکت مردم در دور اول انتخابات به طورکلی 40 درصد بود اما به گفته استاندار خراسان جنوبی مشارکت مردم این استان در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری براساس تعرفه‌های مصرفی به طور قطعی ۶۴.١۵ اعلام شد که البته این میزان مشارکت درمقایسه با مشارکت اعلام شد.

در همین شرایط کشور اما باز مردم خراسان جنوبی ، روز رای‌گیری را به روز شکوهمند دیگری برای اثر گذاری در شروع کار دولتی دیگر تبدیل کردند.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد و صندوق‌های اخذ رای تا مناطق مرزی، عشایری و سخت گذر نیز رفته بود تا همه هموطنان در مهمترین رویداد سیاسی کشور سهیم باشند.

بسیاری از اهالی این دیار به صورت خانوادگی در شعبه‌ها حضور یافتند و گاهی کنار صندوق رای، ترکیبی از سه نسل دیده می‌شد.

یکی از مهم ترین انتخاب ها

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند پس از انداختن رای خود به صندوق شعبه سیار مستقر در دفتر امام جمعه گفت: یکی از مهمترین انتخاب‌های انسان، انتخابات است که در آن سرنوشت خود، دیگران، جامعه و نسل آینده را در یک مساله سیاسی تعیین می‌کند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: مساله انتخاب در زندگی انسانی به‌ عنوان یک مساله اصولی در انسان شناسی و دین شناسی مطرح است.

او ادامه داد: خداوند به انسان اراده و اختیار داده است و بر اساس اختیار به انسان قدرت انتخاب داده شده تا هر لحظه بتواند در میان میلیاردها تصور اعم از خانه، اخم، لبخند، ازدواج، امور نظامی، کسب و کار یکی را انتخاب کند.

حضور پر رنگ مردم

استاندار خراسان جنوبی هم بعد از انداختن رای خود به صندوق شعبه ثابت شهرداری بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هم شاهد حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های اخذ رای هستیم.

جواد قناعت افزود: هفته قبل (جمعه هشتم تیر) خراسان جنوبی از لحاظ درصد مشارکت رتبه اول کشور را کسب کرد که جای قدردانی دارد و حال هم صف‌های مردم نشان می‌دهد دوباره رتبه اول را کسب خواهیم کرد.

سه پرونده تخلف انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم که برای رأی دادن به شعبه ثابت شهرداری بیرجند آمده بود به خبرنگاران گفت: در مرحله دوم تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سه پرونده تخلف برای هواداران نامزدها در استان تشکیل شد.

حجت الاسلام علی نسایی زهان افزود: از این تعداد ۲ پرونده در بیرجند و یک پرونده متعلق به فردوس بوده است که دادگاه در اسرع وقت حکم را صادر خواهد کرد. 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار