رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

سراسر وجود مرحوم گنجی، عشق به ایران و دیار پدری بود

بیرجند (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سراسر وجود مرحوم دکتر گنجی را عشق به ایران و دانش‌آموزان دیار پدری، فرا گرفته بود.

کد مطلب: ۱۴۸۲۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سراسر وجود مرحوم گنجی، عشق به ایران و دیار پدری بود

حمیدرضا خان‌محمدی در آیین یادبود خیّر مدرسه‌ساز استان خراسان جنوبی (مرحوم داریوش گنجی) عنوان کرد: مهمترین رسالت دانش‌آموزانی که در مدارس مرحوم گنجی تحصیل می‌کنند، تداوم راه آن پزشک حاذق، حامی کودکان و پدر مدرسه‌سازی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه امروز دکتر گنجی، صاحب هزاران هزار فرزند، هزاران هزار لبخند و هزاران هزار محصل در بهارستان علم و ادب است، گفت: خراسان جنوبی، استانی نخبه‌پرور است که اندیشمندان، مشاهیر، ادیبان، علما و فیلسوفان بسیاری در دامانش پرورش یافته‌اند که در عرصه ملی و جهانی زبانزد و شناخته‌شده هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش از علمایی چون آیت‌الله آیتی، تهامی، حائری و دانشمندانی چون دکتر محمدحسن گنجی(پدر علم جغرافیای ایران)، پروفسور معتمدنژاد (پدر علم ارتباطات ایران)، دکتر بلالی‌مود (پدر علم سم‌شناسی ایران)، دکتر غلامحسین شکوهی (پدر علم تعلیم و تربیت و اولین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب) به عنوان نمونه‌ای کوچک از هزاران گنجینه ارزشمند استان یاد کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خراسان‌جنوبی، پدر مدرسه‌سازی خود را از دست داد، تأکید کرد: دانش‌آموزان این خطه باید قدردان گنجینه‌های ارزشمند علمی، ادبی، هنری و عقیدتی خود بوده و با گام نهادن در جای پای این بزرگواران برای اقتدار ایران اسلامی در گفتمان جهانی و توسعه و شکوفایی علمی، ادبی، هنری، فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی این سامان تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار