با حضور جمعی از مسولان خراسان جنوبی؛

مراسم تکریم ادیب بیرجندی برگزار شد

بیرجند (پانا) - مراسم تکریم ادیب بیرجندی، دکتر محمود رفیعی با حضور جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تکریم ادیب بیرجندی برگزار شد

محمود رفیعی در این مراسم گفت: پس از ۱۵ سال تحصیل در خارج از کشور وقتی برگشتم و دیدم کسی برای شاعران و بزرگان گذشته این منطقه کاری نکرده است، تصمیم گرفتم برای حفظ آثار بزرگان این منطقه، کاری کنم که نتیجه آن ۵۰ کتاب در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و ادبی شده است.

وی افزود: تمام وظایف یک فرد وطن‌پرست در این 2 کلمه خلاصه می‌شود که برای خود و برای وطنش چه کرده است.

رفیعی گفت: به دانشجویان توصیه می‌کنم در بالاترین حد از محیط دانشگاه استفاده کنند و دانش خود را بالا ببرند و از فکر خود در راه حل مشکلات و ایده‌های جدید استفاده کنند.

شناسنامه‌ای برای خراسان جنوبی

علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند هم در این آیین گفت: تلاش می‌کنیم مکانی ارزشمند را به نام این ادیب دانا و مورخ توانا نامگذاری کنیم.

فاضلی‌فرد افزود: محمود رفیعی، نویسنده، مترجم و مورخ خراسان جنوبی با جمع‌آوری فرهنگ‌های پراکنده، شناسنامه‌ای برای استان خراسان جنوبی فراهم کرده است.

به گفته او، ارزش کارهای این فرهیخته گرانمایه در قالب یک جلسه نمی‌گنجد و تلاش می‌کینم بزرگداشتی جامع‌تر برای ایشان برگزار کنیم.

محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: بدون شک این استاد، حق بزرگی بر گردن فرهنگ خراسان جنوبی دارد. چرا که همانند فردوسی، سند چیستی و کیستی منطقه را به اثری ماندگار تبدیل کرده است.

حاجی افزود: او در راه زنده نگهداشتن فرهنگ این استان از جان و مال خود مایه گذاشته و نتیجه این ازخودگذشتگی، دیوان لامع، دیوان حکیم نزاری، دیوان سری و ... است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار