دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند از طریق وزارت ارشاد پیگیری می‌شود

بیرجند (پانا) - دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: گسترش کتابخانه‌‌های سیار در خراسان جنوبی را در برنامه داریم.

کد مطلب: ۱۴۶۱۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ساخت کتابخانه مرکزی  بیرجند از طریق وزارت ارشاد پیگیری می‌شود

مهدی رمضانی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سابقه ایجاد کتابخانه‌های عمومی به سال 1344 می‌رسد، افزود: شبکه کتابخانه‌ای کشور شامل 3 هزار و 800 کتابخانه است که در حال حاضر 60 خدمت با محوریت کتاب در آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش در کتابخانه‌های عمومی به مهارت تبدیل می‌شود، تصریح کرد: برپایی محافل قرآنی و ادبی، ارائه خدمت به نابینایان و ناشنوایان و... از جمله خدمات ارائه‌شده در کتابخانه‌های عمومی است.

به گفته رمضانی، رئیس‌جمهوری بر راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و اتصال آن‌ها به مدارس و تکمیل کتابخانه‌های مرکزی تاکید دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه در هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم به کتابخانه‌ها توجه نشده است، ادامه داد: ساخت کتابخانه مرکزی شهر بیرجند از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی و شهر بیرجند فاقد کتابخانه مرکزی است، اظهار کرد: ایجاد پروژه جدید در دولت سیزدهم به سختی مقدور است اما با توجه به اینکه زمین کتابخانه مرکزی در این استان اختصاص یافته، امیدواریم با توجه به ضرورتی که این کتابخانه دارد، مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

رمضانی از طراحی جدید در ایجاد کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن شرایط مورد نظر در خراسان جنوبی هم این کار را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یک کتابخانه سیار در خراسان جنوبی وجود دارد، تاکید کرد: قرار است خودروهای جدیدی برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در اختیار ما قرار گیرد که از این محل به خراسان جنوبی کمک خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار