معاون آموزش متوسطه تهران: واگذاری اختیار به مدارس زیر نظام رهبری است
تهران (پانا) - در جلسه معاونان آموزش متوسطه مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدارس را زمینه ساز گسترش و خلق مشارکت تمامی ذینفعان در راستای ارتقای اثر بخشی و کیفیت مدرسه دانست.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، در نشست معاونان آموزش متوسطه مناطق، درّی معاون آموزش متوسطه شهر تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مفهوم مدرسه محوری و تفویض اختیار و زمینه سازی برای گسترش و خلق مشارکت تمامی ذینفعان در راستای ارتقای اثر بخشی و کیفیت مدرسه است و براساس این فلسفه در گام نخست بایدزمینه ای فراهم شود تا مدارس از ظرفیت های قانونی آیین نامه اجرایی به طورکامل بهره مند شوند و در گام بعد با اصلاح فرایندها و حذف کارهای موازی برخی از اختیارت به ترتیب از ستاد به استان، مناطق و مدارس تفویض شود.
درّی نقش مدیران در تحقق سیاست مدرسه محوری را کلیدی برشمرده و تبیین اهداف و اصول تعلیم و تربیت، ماهیت و اهداف دوره های تحصیلی و تبیین چرخش های تحولی نظام تعلیم و تربیت برای عوامل موثر در مدرسه، تقویت ارتباطات انسانی، توسعه خلاقیت های فردی و سازمانی و بهره مندی از سبک های متنوع مدیریت و رهبری را از امور موثر در تقویت ارتقای کیفی مدرسه دانست.
معاون آموزش متوسطه افزود: براساس شیوه نامه نظام راهبری، مدرسه محوری به عنوان گام اول عملیاتی کردن سیاست مدرسه محوری است که عبارتند از: برنامه های ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس،نظام سنجش و توسعه شایستگی های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی پیشران مدرسه محوری، برنامه ویژه مدرسه، بازمهندسی ساختار تصمیم گیری از طریق ارکان و ساختار پیش بینی شده مدیریت.
در اجرای برنامه ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه با توجه به تدوین برنامه عملیاتی مدارس براساس چهارچوب ابلاغی در برنامه تعالی مدیریت مدرسه و آشنایی مدیران با فرایند خودارزیابی، ارزیابی مدارس از طریق سامانه تضمین کیفیت انجام خواهد شد.
ارسال دیدگاه