مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵:
"نماد" کلید مقابله با آسیبهای اجتماعی در مدارس است
تهران (پانا) – در جلسه توانمندسازی مدیران مدارس منطقه ۱۵ پیرامون نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد)، مطلب غفاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران، با تاکید بر ضرورت توجه به این طرح، آن را راهبردی اساسی در راستای پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس برشمرد.

جلسه توانمندسازی مدیران مدارس منطقه ۱۵ در حوزه نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) با حضور مدیرکل مشاور امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، معاون امور پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان مناطق برگزار شد. در حاشیه این جلسه، مطلب غفاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، در مصاحبه اختصاصی با پانا، به تشریح اهمیت و ضرورت اجرای طرح نماد در مدارس پرداخت.
غفاری با بیان اینکه منطقه ۱۵ به عنوان یکی از مناطق هدف اجرای طرح نماد توسط وزارتخانه و اداره کل تعیین شده است، گفت: «متاسفانه هنوز برخی از مدیران و مسئولین، اهمیت و جایگاه واقعی طرح نماد را درک نکردهاند. این در حالی است که نماد، یک نظام جامع و فراگیر برای مراقبت از دانشآموزان در برابر آسیبهای اجتماعی است و میتواند نقش موثری در کاهش و پیشگیری از این آسیبها ایفا کند.»
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه نماد بین مدیران و مسئولین، تاکید کرد: «باید تلاش کنیم تا با برگزاری جلسات تبینی بیشتر، آگاهی و شناخت مدیران و کادر آموزشی و اداری مدارس را نسبت به مسائل مربوط به آسیبهای اجتماعی افزایش دهیم. آشنایی تمامی اقشار با این آسیبها، یک ضرورت اجتنابناپذیر است.»
غفاری با انتقاد از رویکرد منفعلانه برخی مدیران در مواجهه با آسیبهای اجتماعی، تصریح کرد: «انتظار ما از مدیران مدارس این است که به عنوان سکانداران اصلی آموزش و پرورش، با جدیت و دغدغه بیشتری به این موضوع بپردازند و با همکاری و هماهنگی با سایر نهادها و سازمانهای ذیربط، برای مقابله با آسیبهای اجتماعی در مدارس، برنامهریزی و اقدام کنند.»
وی در پایان، ابراز امیدواری کرد که با اجرای دقیق و هدفمند طرح نماد در مدارس منطقه ۱۵، شاهد کاهش چشمگیر آسیبهای اجتماعی در بین دانشآموزان باشیم. غفاری همچنین از رسانهها خواست تا با اطلاعرسانی و آگاهیبخشی به جامعه، نقش خود را در این زمینه به نحو احسن ایفا کنند.
ارسال دیدگاه