معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:
پیشرفت چشمگیر طرح نماد در پایتخت
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید براینکه اجرای طرح نماد در مناطق مختلف شهر تهران، با توجه به تنوع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این کلانشهر، از اهمیت ویژهای برخوردار است، گفت وضعیت طرح نماد در مناطق ۱۹گانه شهر تهران پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.

سیداحمد موسوی در نشست تخصصی ستاد نماد شهر تهران که در راستای بررسی وضعیت نماد در مناطق ۱۹گانه شهر تهران، با حضور مجید پارسا؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: اجرای طرح نماد در مناطق مختلف شهر تهران، با توجه به تنوع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این کلانشهر، از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این راستا، مدارس با برگزاری کارگاههای آموزشی برای معلمان و والدین، تشکیل گروههای حمایتی و مشاورهای برای دانشآموزان و ایجاد فضاهای مناسب برای گفتوگو و تبادل نظر، به استقبال این طرح رفتهاند. بررسیها نشان میدهد که در برخی مناطق، به ویژه در محلههای کمبرخوردار، تأثیرات مثبت این طرح بیشتر مشهود است. در این مناطق، دانشآموزان با چالشهای بیشتری روبرو هستند و طرح نماد میتواند نقش بسزایی در کاهش آسیبهای اجتماعی و روانی آنان ایفا کند.
وی ادامه داد: در پی اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی) در مدارس شهر تهران، بررسی وضعیت این طرح در ۱۹ منطقه پایتخت نشاندهنده تأثیرات مثبت و چالشهای موجود در اجرای آن است. با وجود موفقیتهای حاصلشده، برخی چالشها نیز در مسیر اجرای طرح نماد وجود دارد. در برخی مناطق، کمبود منابع انسانی و عدم آموزش کافی معلمان برای شناسایی و رسیدگی به مشکلات دانشآموزان، از جمله این چالشهاست. همچنین، برخی والدین هنوز آگاهی کافی از اهمیت این طرح ندارند و نیاز به برنامههای آموزشی برای توجیه و جلب همکاری آنها احساس میشود.
موسوی با اشاره بر استقبال مدارس شهر تهران از این طرح، اظهار کرد: مدارس شهر تهران استقبال بسیار خوبی از طرح نماد داشته و بسیاری از مدیران و معلمان با آغوش باز آن را پذیرفتهاند. این استقبال گرم نشاندهندهی عزم جدی آنها برای ایجاد تغییرات مثبت در محیط آموزشی و ارتقاء کیفیت زندگی دانشآموزان است. همچنین، همکاری نزدیک بین نهادهای آموزشی، خانوادهها و سازمانهای اجتماعی در اجرای این طرح، میتواند به تقویت بنیانهای اجتماعی و فرهنگی کمک کند. مدیران مدارس با برگزاری جلسات توجیهی و کارگاههای آموزشی، معلمان را برای اجرای مؤثرتر این طرح آماده کردهاند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: به طور کلی، وضعیت طرح نماد در مناطق ۱۹گانه شهر تهران نشاندهنده پیشرفتهای قابل توجهی است، اما برای دستیابی به نتایج مطلوبتر، نیاز به رفع چالشها و تقویت همکاری بین نهادهای آموزشی، خانوادهها و جامعه وجود دارد. امید میرود با ادامهی حمایتها و برنامهریزیهای صحیح، این طرح بتواند به یکی از ارکان اساسی ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانشآموزان تبدیل شود.
ارسال دیدگاه