مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران:
باب گفتگوی نوجوانان باید باز باشد
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران با تاکید بر افزایش مشارکت اجتماعی دانش آموزان، عنوان کرد باب گفتوگوی نوجوانان باید باز باشد، اگر این کار را نکنیم رقبای زیادی از جمله فضای مجازی وجود دارند که از این لحظهها استفاده میکنند.

وی در ادامه بیان کرد: مولفه دوم، گروه معلمان با انگیزه و اثربخش هستند، معلمی که در برنامه درسی ملی از او به عنوان یک مرجع نام برده میشود؛ یعنی دانش آموز در تمام حوزههای علمی و پژوهشی اخلاقی و ... میتواند به او مراجعه کند و مولفه سوم اولیای گرامی هستند که همواره همیار مدارس بوده و هستند و در نهایت گروه چهارم، دانش آموزان به عنوان هدف اصلی این مجموعه هستند که با یک برنامهریزی صحیح میتوانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند و همه برای موفقیت آنها تلاش میکنیم.
وی با تاکید بر افزایش مشارکت اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: باب گفتوگوی نوجوانان باید باز باشد، اگر این کار را نکنیم رقبای زیادی وجود دارند که از این لحظهها استفاده میکنند، از جمله موارد، همین فضای مجازی است که باید بخشهای مختلف آن را با مشورت با افراد متخصص مدیریت کنیم.
قربانی مهر افزود: دانش آموزانی که در این جمع حضور دارند در همه حوزهها در مسابقات قرآنی و پژوهشی و ثبت اختراعات شاخص هستند. اینکه امروز این افتخار و رتبه نصیب شما دانش آموزان میشود، قطعا مسئولیت شما را بیشتر میکند. هر چه شناختهتر میشوید، درجه بالاتر کسب میکنید و مسئولیت شما در جامعه بیشتر میشود؛ یعنی جامعه از شما توقع دارد یکسری بایدها و نبایدها در افکار و رفتارتان داشته باشید، برخی از بایدها و نبایدها در مدرسه و برخی در منزل رقم میخورد. توقع نداریم دانش آموزی که در رتبه خوب علمی قرار دارد، رفتار ناشایستی از او سربزند.
وی با بیان اینکه امیدواریم شما دانش آموزان در رتبهها، درجات و مسئولیتهای مهم در آینده نقش آفرینی کنید، عنوان کرد: چند موضوع را در آموزش و پرورش پیگیری میکنیم که در مدارس اتفاق بیافتد. یکی از این موارد، موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است. امروزه خیلی از آسیبها اتفاقا در اطراف دانش آموزان نخبه وجود دارد و یکی از چالشهای مهم ما همین چالشهای اجتماعی دانش آموزان است و یکی از عوامل، فراهم نساختن فضای گفتوگوست. هرچه اجازه گفتگو به دانش آموزان ندهیم آنها را به آسیبهای اجتماعی نزدیک کردهایم، لذا باید تلاش کنیم و در منزل، مسجد، مدرسه و محله فضا را برای نوجوانان باز بگذاریم تا حرفهایشان را بزنند. باید گوش شنوا داشته باشیم تا نقدها را بکنند و پیشنهاداتشان را ارئه کنند. اعتقاد داریم بسیاری از مشکلات دانش آموزان باید با محوریت خود آنها حل شود. لذا باب گفتوگوی نوجوانان باید باز باشد. اگر این کار را نکنیم رقبای زیادی وجود دارند که از این لحظهها استفاده میکنند، از جمله موارد، همین فضای مجازی و هوش مصنوعی است که باید مدیریت کنیم.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران با اشاره به موضوع تاب آوری نوجوانان، گفت: باید آستانه صبر، تحمل و شکیبایی فرزندان خود را بالا ببریم. خیلی از نخبههای ما به دلیل عدم تاب آوری آسیب دیده اند، لذا باید بیشتر به این موضوع بپردازیم و فرزندان ما در برابر هر شکستی صبر داشته باشند و بتوانند راهکار جدید پیدا کنند و به مسیر اصلی برگردند. در تاب آوری به دنبال این هستیم که اگر دانش آموز به مشکلی برخورد کرد آن مشکل را حل کند و دوباره به مسیر رشد و توسعه فردی و اجتماعی خود بازگردد.
وی افزود: موضوع بعدی افزایش مشارکت اجتماعی دانش آموزان است. دانش آموزی نخبه است که هم در درس، هم در شیوه زندگی، هم در سبک زندگی مهارت داشته باشد. رشد متوازن باید اتفاق بیافتد. موضوع دیگر هویت ایرانی ـ اسلامی ماست. رهبر معظم انقلاب اسلامی میفرمایند ما در یک توطئه و ترور رسانهای قرار داریم. نمیگذارند ما داشتههایمان را به رخ بکشیم. فرزندان ما باید به گذشته خود افتخار کنند تا آینده ساز شوند.
قربانی مهر تصریح کرد: موضوع آخر استفاده از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی فواید و ظرفیتهای بسیار بالایی برای ما در آموزش و پرورش دارد و به همین اندازه هم ممکن است آسیب زا باشد، لذا باید بدانیم در کجا باید از این ظرفیت و تکنولوژی به روز به درستی استفاده شود.
ارسال دیدگاه