سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۸ پایتخت:
برنامهریزی دقیق و منسجم، کلید موفقیت در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی
تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۸پایتخت در جلسه شورای معاونین منطقه، برنامهریزی دقیق و منسجم را کلید موفقیت در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی دانست.

جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش منطقه ۱۸ به ریاست سید رضا میرزاده، سرپرست این اداره، در سالن جلسات حضرت معصومه سلام الله علیه برگزار شد. در این جلسه، میرزاده با بررسی نکات کلیدی و راهبردی، بر اهمیت ارتقاء کیفیت مدیریت و فرآیندهای آموزشی در مدارس تاکید کرد.
میرزاده بر ضرورت پیادهسازی نظم در فعالیتها تاکید کرد و گفت: نظم و انضباط باید به عنوان رکن اساسی در تمامی امور از اداره تا مدرسه مد نظر قرار گیرد. لذا تداوم نظم میتواند به ارتقاء کارایی، بهبود روابط میان اعضای تیمهای آموزشی و ایجاد فضایی شادابتر برای یادگیری منجر شود.
سرپرست آموزش و پرورش منطقه همچنین بر تکریم مراجعان و ارباب رجوع تاکید داشت و بیان کرد: رعایت ادب و احترام در تعاملات با والدین و دانشآموزان نه تنها وظیفهای اخلاقی است بلکه نشان دهندهی فرهنگ و رویکرد سازمانی ماست. بدین ترتیب، باید همواره با فروتنی و مهربانی به نیازها و دغدغههای ایشان پاسخ دهیم.
وی در ادامه به ضرورت حذف بلاتکلیفی و قطعیت در مدیریت اشاره داشت و تصریح کرد: ابهام در فرآیندها میتواند به ایجاد سردرگمی و کاهش انگیزه در کارکنان منجر شود. لذا ایجاد شفافیت در کارها، عاملی کلیدی در دستیابی به نتایج مطلوب است.
وی همچنین به حاکم کردن خرد جمعی و ایجاد اتاقهای فکر اشاره کرد و افزود: بهرهگیری از نظرات و ایدههای جمعی میتواند به شناسایی راهحلهای بهتری در راستای بهبود عملکرد آموزش و پرورش کمک کند. مشارکت تمامی همکاران در فرآیند تصمیمگیریهای سازمانی تاکید می کنم.
میرزاده به ضرورت تدوین برنامههای مدون برای هر فعالیت تاکید کرد و گفت: برنامهریزی دقیق و منسجم، کلید موفقیت در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است. این امر میتواند ما را در مسیر دستیابی به اهداف بلندمدت یاری کند. همچنین، فرآیند داوری انتخاب معلم نمونه میبایست توسط نیروهای مدرسهای و افرادی امین انجام شود تا بهترین گزینهها شناسایی و انتخاب گردند.
ارسال دیدگاه