معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران:
یکی از مسئولیتهای مهم هوش مصنوعی شناسایی دانشآموزان نخبه است
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه یکی از مسئولیتهای مهم هوش مصنوعی، شناسایی دانشآموزان نخبه است، از آغاز فعالیت رسمی دبیرخانه کشوری هوش مصنوعی مستقر در اداره آموزش دوره اول متوسطه شهر تهران خبر داد.

نخستین جلسه رسمی دبیرخانه کشوری هوش مصنوعی با حضور رضا میرزاده معاون آموزش متوسطه پایتخت، نماینده معاونت های اداره کل و اعضای دبیرخانه کشوری و شهر تهران برگزار شد.
دبیرخانه کشوری هوش مصنوعی ۲۰۰ فیلم آموزشی در حوزه هوش مصنوعی توسط اعضای دبیرخانه تولید شده است همچنین تدوین نقشه راه و همچنین همکاری با شرکت های فناورانه و دانشگاه شهید بهشتی برای برگزاری دوره های نوآوری و سلامت از فعالیتهای دبیرخانه کشوری بوده است.
رضا میرزاده گفت:«یکی از مسئولیت های دبیرخانه هوش مصنوعی، شناسایی و آموزش دانش آموزان نخبه در زمینه هوش مصنوعی و هدایت و راهبری سرگروه های هوش مصنوعی استان ها است.
میرزاده مسئول راهبری دبیرخانه دیدگاه کلی و اهداف مورد انتظار دبیرخانه را تشریح و تبیین کرد و از همکاران خواست با محوریت حل مسئله به کارایی و اثربخشی در این حوزه توجه کنند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت فعالیتهای دبیرخانه هوش مصنوعی، افزود: لازمه کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و پرورش و بهره گیری موثر از آن، همکاری و انسجام بیشتر بخشهای مختلف و حوزه های موثر و نیز شبکه سازی میان دانش آموزان، معلمان و دانشگاه ها است.
میرزاده، بهره گیری از ظرفیتهای هنرستانها و تلفیق آموزش نظری و عملی،بهره مندی از هوش مصنوعی در فرآیند یاددهی - یادگیری، ایجاد لینک اختصاصی هوش مصنوعی در اپلیکشن شاد و تدوین نظام نامه تحول دیجیتال را از مهمترین فعالیت های دردست اقدام دبیرخانه برشمرد.
معاون آموزش متوسطه شهر تهران اظهار داشت: برای دسترسی معلمان و دانشآموزان به محتواهای آموزشی، لینک اختصاصی در سایت دفتر متوسطه اول در نظر گرفته شده است و دبیرخانه هوش مصنوعی و تحول دیجیتال با هدف بهکارگیری فناوریهای نوین برای بهبود فرآیندهای آموزشی و اداری در وزارت آموزش و پرورش مسیر جدیدی را برای آمادهسازی دانشآموزان، معلمان و مدیران برای دنیای دیجیتال آغاز کرده است.
این مقام و مسئول در پایان اذعان کرد:این گام مهم بهعنوان پلی میان نظام آموزشی سنتی و آیندهای فناورانه عمل خواهد کرد همچنین در ورود تکنولوژی به سازمان، دقت ویژه ای به پیوستار فرهنگ بومی، ملی و مذهبی آن اعمال شود.
ارسال دیدگاه