معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:
سند تحول بنیادین دکترین کلیدی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است
برگزاری مدرسه ماها در جهت تنوع موقعیت های یادگیری خواهد بود
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تأکید براینکه رسیدن افراد به یک خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است، گفت سند تحول بنیادین به عنوان دکترین آموزش و پرورش سرلوحه برنامه های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی با حضور در هنرستان دخترانه نرگس منطقه ۱۴ آموزش و پرورش شهر تهران و شرکت در برنامه های ایام مبارک دهه فجر این مدرسه، اظهار کرد: یکی از نکات مورد توجه دانشآموزان، قضاوت و تصمیم گیری پدر، مادر یا معلمان به جای آنان است؛ بچهها دوست دارند در برنامهریزیها نقش داشته باشند، در تصمیمگیریهای بزرگ زندگی هم نیاز به مشورت بچه ها داریم.
وی با تاکید براینکه هر انسانی تمایل دارد در برنامه ریزی ها خودش تصمیم بگیرد گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی زیاد است ایران به واسطه این دستاوردها یک کشور برتر شده است. امروزه ایرانی، یک تصمیمگیر است و خود برای سرنوشت کشورش تصمیم می گیرد و برنامه میریزد. در بین کشورهای مختلف، ایران به یک کشور ابرقدرت تبدیل شده و نظر آن را برای تصمیم گیری ها مهم است.
معاون پرورشی و فرهنگی افزود: ثمره انقلاب اسلامی این است که افراد در کشور ایران به یک خودباوری رسیده اند؛ هویت ملی و عرق به کشورمان ایران، باید در افراد تقویت شود. انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، به تنهایی با پشتوانه مردم به پیروزی رسید که بزرگترین ویژگی آن همین شعار است و مردم در سرنوشت آن دخیل بوده اند.
پورثانی همچنین در جمع معلمین این مدرسه، گفت: ما در مدرسه به عنوان جایی که زیست کاری ماست، به دنبال این هستیم که با همکاری و هم افزایی هم فعالیت کنیم.
وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به عنوان دکترین آموزش و پرورش سرلوحه برنامه های ما است، بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب تربیتی بود. در سال ۹۰ سند تحول نوشته شد و فلسفه تربیت اسلامی در این سند مورد تاکید است.
معاون وزیر با تاکید براینکه یکی از کلیدی ترین واژه های این سند، تنوع موقعیت های یادگیری است اشاره کرد: مرجعیت معلم و مدرسه مهم است با برگزاری هفته ماها تنوع موقعیت های یادگیری ایجاد می شود.
وی ادامه داد: برای رشد دانش آموز و جامعه، دید خود را نسبت به دانش آموز همچنین ابزارهای تربیتی و پرورشی را تغییر دهیم. لازم است اقتضائات و نیازهای دانش آموز را بشناسیم و از ابزارهای جدید برای ارتباط با دانش آموز استفاده کنیم.
پورثانی تاکید کرد: در فضای تعلیم و تربیت، کلمه تربیت ویژه دیده شده است؛ برای برقراری ارتباط با دانش آموز، باید شور، نشاط و هیجان دانش آموز را بالا ببریم، هویت بخشی دانش آموزان را تقویت کنیم، مهارت آموزی به آنان را افزایش دهیم.
گفتنی است معاون وزیر آموزش و پرورش به همراه حجت الاسلام محمد خانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از نمایشگاه ماها؛ مدرسه آرمانی، هنر آسمانی؛ برپاشده در این مدرسه، بازدید کرد.
ارسال دیدگاه