معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

مشارکت فعال ۵۰ درصد از دانش‌آموزان شهر تهران در طرح غربالگری

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه طرح غربالگری بر ارتقای سلامت روانی و تحصیلی دانش‌آموزان اثرگذاری مثبتی دارد، گفت از آبان ماه تاکنون ۵۰ درصد از دانش‌آموزان شهر تهران در این طرح مشارکت فعال داشتند.

کد مطلب: ۱۵۲۳۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت فعال ۵۰ درصد از دانش‌آموزان شهر تهران در طرح غربالگری

سید‌احمد موسوی در حاشیه دهمین کارگروه راهبری نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در گفت‌و‌گو با پانا با بیان اینکه طرح نماد و هم‌افزایی دستگاه‌ها، کلید حل آسیب‌های اجتماعی است، گفت: «طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) که به عنوان یک برنامه مهم در نظام آموزشی ایران با هدف ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طراحی شده است، دانش‌آموزان را برای مواجهه با چالش‌ها و مشکلات زندگی آماده می‌کند. با اجرای این طرح، مدارس به محیط امن‌تری برای یادگیری تبدیل می‌شوند، همچنین این موضوع تاثیر مثبتی بر عملکرد تحصیلی و رشد شخصیتی دانش‌آموزان دارد.»

وی ادامه داد: «در لوای این طرح مشاوران و معلمان از طریق ارزیابی‌های دوره‌ای، مشکلات روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را به سرعت شناسایی و اقدامات لازم را انجام می‌دهند. اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری بین مدارس، خانواده‌ها ‌و نهادهای اجتماعی است که می‌تواند به تقویت همبستگی اجتماعی و همکاری بین‌نهادی منجر شود. به طور کلی طرح نماد با هدف ایجاد یک فضای حمایتی و سالم برای دانش‌آموزان، نقش مهمی در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی آن‌ها ایفا می‌کند و می‌تواند به شکل‌گیری نسل آینده‌ای سالم‌تر و موفق‌تر کمک کند.»

این مقام مسئول با اذعان بر طرح غربالگری افزود: «پیگیری مشارکت دانش‌آموزان در طرح غربالگری در سطح مدارس نیز یکی از وظایف این کارگروه است. تاکنون برمبنای آمار روز، ۲۸ درصد از دانش‌آموزان متوسطه اول و ۱۵ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم شهر تهران در این آزمون شرکت کرده‌اند، که این تعداد هر روز درحال افزایش است که امیدواریم تا ۱۲ دی ماه مطابق با زمان اتمام شرکت متقاضیان، تمامی دانش‌آموزان متوسطه پایتخت در این آزمون شرکت کنند.»

وی با اذعان براینکه رصد برگزاری آزمون‌های مشاوره‌ای (رغبت و توانایی) در مدارس یک فرآیند مهم است، گفت: «برگزاری آزمون‌های رغبت و توانایی در مدارس نه تنها به شناسایی علایق و استعدادهای دانش‌آموزان کمک می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به بهبود کیفیت آموزش و یادگیری نیز شود. این فرآیند نیازمند همکاری نزدیک بین معلمان، مدیران، والدین و دانش‌آموزان است تا بهترین نتایج حاصل شود. تاکنون برمبنای آمار روز، ۵۴ هزار نفر یا به‌ عبارتی ۵۷ درصد از میزان ۹۴ هزار دانش‌آموز پایه نهم شهر تهران در این طرح مشارکت فعال داشتند که میزان قابل توجهی است. »

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره بر استقبال دانش‌آموزان از خط ۱۵۷۰، بیان کرد: «سامانه اطلاع‌رسانی خط ۱۵۷۰ با ارائه مشاوره‌های روانشناسی، اجتماعی و آموزشی می‌تواند نقش بسزایی در حمایت از دانش‌آموزان ایفا کند؛ به‌گونه‌ای که این سامانه به آن‌ها کمک می‌کند تا با چالش‌ها و مشکلات خود بهتر کنار بیایند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار