معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:
مربیان طرح امین مجاهدانه در میدان جنگ فرهنگی مبارزه میکنند
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ستاد همکاریها فرصتی مغتنم و نقطه عطفی در کارهای پرورشی است، گفت مربیان طرح امین مجاهدانه در میدان جنگ فرهنگی مبارزه میکنند.
جلسه کمیته همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش شهر تهران در ایام فاطمیه در راستای برنامهریزی جهت استفاده از ظرفیت تبلیغی مبلغین طرح امین، تشریح برنامه عملیاتی فعالیت مبلغان طرح امین در مدارس و گزارش ساماندهی مبلغان طرح امین در سال جدید، با حضور سیداحمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
سیداحمد موسوی در این جلسه ضمن خیرمقدم خدمت روحانیون معزز و گرامی حوزههای علمیه با بیان اینکه مسئله فرهنگ، تربیت از مهمترین دغدعههای آموزش و پرورش به شمار میروند، گفت: آموزش و پرورش از جایگاه بسیار رفیع و ارزشمندی در جامعه برخوردار است و وظیفه سنگین تربیت نسل آیندهساز کشور را برعهده دارد؛ از اینرو تمامی ارگانها و سازمانها از این نهاد انسانساز انتطار حل چالشهای مسئله تربیت را در کشور دارند؛ درحالی که آموزش و پرورش یکی از عوامل تربیت در کنار خانواده و رسانه به شمار میرود؛ پس در حقیقت بخشی از تربیت محسوب میشود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام تربیت نیست، بلکه مکمل تربیت است، خاطرنشان کرد: دانشآموزان تنها بخشی از زمان خود را در مدارس سپری میکنند و آسیبهای اجتماعی موجود از جامعه بیرون وارد مدارس میشوند. برای حل این آسیبها نباید تنها از آموزش و پرورش و بهویژه حوزه پرورشی انتظار داشته باشیم؛ چراکه امکانات، ظرفیت و بستر حل این مشکلات تنها در یک مجموعه به نام آموزش و پرورش نهفته نشده است و تمامی عوامل تربیت در حل آن سهیم هستند. بخش عمدهای از نیرویهای حوزههای علمیه برای کمک به مسئله تربیت در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند، بستر، میدان و فرمان را در دستان مبارک حوزههای علمیه است که باید با خط مشی این عالمان راهحلی برای آسیبهای موجود در مدارس پیدا کنیم؛ هیچ کوتاهی از سمت مسئولین آموزش و پرورش شهر تهران در این امر وجود نخواهد داشت؛ چراکه همه ما سربازان این مکتب هستیم.
موسوی ادامه داد: ستاد همکاریها جایگاه بسیار پراهمیتی دارد؛ بهگونهای که میتواند فرصتی مغتنم و نقطه عطفی در کارهای پرورشی باشد. آموزش و پرورش امروز باتوجه به تعدد آسیبهای گوناگون و نیروی انسانی ناکافی تفاوت بسیار زیادی با آموزش و پرورش سالهای گذشته دارد. بهگونهای که جهالت، دشمنی و توطئهگری دشمنان بیشتر و بسترهای معنوی کوچک شدهاست و ما در جنگ نابرابر فرهنگی قرار داریم؛ از اینرو اولویت کارهای فرهنگی و پرورشی با مدارس لازم التوجه است.
این مقام مسئول ضمن اشاره براینکه مربیان طرح امین مجاهدانه در میدان جنگ فرهنگی مبارزه میکنند، افزود: باوجود برخی مشکلات، مدارس ما میداندار کار فرهنگی هستند، لذا ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در سایه پیوند عمیق و گسترده بین دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش مقدور و نتیجه بخش است؛ از اینرو همراهی و درک مشترک این نهاد و بهرهمندی از سرمایههای فکری، تربیتی، علمی و پژوهشی حوزههای علمیه، فرصتی مغتنمی است که پیشروی برنامهریزان آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی با تأکید براینکه پیوند حوزه علمیه و آموزش و پرورش، موجی تربیت نسلی انقلابی میشود، گفت: براساس سند تحول بنیادین همه دستگاهها و نهادها باید در امر تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری کنند، لذا یکی از این نهادها که در فرآیند تربیتی نقش مهمی دارد، حوزههای علمیه است. مسیر همکاریها و ارتباطات آموزش و پرورش و حوزههای علمیه همواره مطلوب بوده اما در سالهای اخیر این همکاریها به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است. شهر تهران در بحث همکاریهای بین دو نهاد و اجرای طرحها همواره سرآمد و پیش قراول بوده و این پیوند را اقدامی مبارک میداند؛ چراکه ما همواره به دنبال رفع مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت با همکاری روحانیون هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: یکی ثمرات پیوند آموزش و پرورش و حوزههای علمیه، حضور طلاب در مدارس است؛ در ایام سوگواری عزاداری حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام، ۲۵۰ نفر از طلاب طرح امین و طرح آرمان در ۵ الی ۶ هزار کلاس درس مدارس شهر تهران اقدامات فکری و بصیرتی انجام میدهند که اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
ارسال دیدگاه