معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:
آموزش و پرورش در میدان جنگ فرهنگی نیازمند کمک دستگاههای مختلف تربیتی است
امروز مثلث تربیت؛ خانواده، جامعه و دانشآموز است که درصورت همراهی و همسویی این سه ضلع دشمن کاری از پیش نخواهد برد.
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه عدم هماهنگی و انسجام در بسترها و امکانات دستگاههای مختلف فرهنگی و تربیتی، یکی از عوامل ایجاد مانع در انجام کار فرهنگی است، گفت آموزش و پرورش در میدان جنگ فرهنگی و ایدئولوژی نیازمند کمک دستگاههای مختلف تربیتی است.
سیداحمد موسوی در همایش تجلیل از مبلغین مدارس طرح امین ضمن درود بر روان پاک و تابناک انبیا و اولیای الهی و روح بلند حضرت امام خمینی(رحمتهالله علیه) و آرزوی توفیقات روزافزون برای رهبر عظیمالشان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه همه ارگانها و نهادها باید در بحث تربیت یاور آموزش و پرورش باشند، گفت: در بحث تربیت محور تمامی فعالیتهای ما در آموزش و پرورش، دانشآموز و نسل جوان است. اگر ما امروز توجه لازم را به مدارس نداشته باشیم، این عدم توجه در آینده منجر به تولید آسیبهای اجتماعی خطرناک در بین نسل نوجوان و جوان میشود. هزینه پیشگیری همیشه کمتر از درمان است و پیشگیری در نظام تعلیم و تربیت، همان انجام کار فرهنگی و تربیتی در کف مدارس است.
وی ادامه داد: برای انجام کارهای فرهنگی ما هیچگونه خلئی چه در بحث مبانی نظام تربیتی اسلام و چه استفاده از ظرفیتهای عظیم سختافزاری نهادهای مختلف نداریم؛ لذا اگر بخواهیم تحلیل و نقدی داشته باشیم؛ عامل ایجاد مانع در انجام کار فرهنگی؛ عدم هماهنگی و انسجام بسترها و امکانات است که بایستی برطرف شود. همه ما تربیتیافته مکتب اهل بیت و قرآن هستیم که این تربیتیافتگی در مدرسه صورت گرفته است؛ اگر ما در مدرسه کاری انجام دهیم، این مشی تربیتی ادامه پیدا میکند؛ چراکه دانشگاه محل کسب دانش، تحصیل و علم است و جای تربیت نیست و مدرسه محل تربیت نسل نوجوان و جوان است.
موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک چالش برای نظام سلطه محسوب میشود، گفت: با ظهور انقلاب اسلامی، نظم جدیدی در جهان به وجود آمد که دشمن با تمام قدرت خود خواستار برهم ریختن این نظم جدید است و محل انتخابی دشمن برای برهم ریختن آن قطعا مدارس و حوزه علمیه است؛ چراکه دشمن چندان دستاوردی در بازار و خیابان ندارد، از اینرو تمام توان خود را در مدارس به کار میگیرد تا با برنامهریزی دقیق، ذهن و فکر نسل جوان را در اختیار بگیرد. امروز مثلث تربیت؛ خانواده، جامعه و دانشآموز است که درصورت همراهی و همسویی این سه ضلع دشمن کاری از پیش نخواهد برد.
وی ادامه داد: نسل جوان از گذران اوقات فراغت خود در شبکههای اجتماعی خسته و کلافه شده است اگر ما برنامهریزی لازم جهت پر کردن اوقات فراغت آنان داشته باشیم، مدیریت فضای فرهنگی جامعه در دستان ما خواهد بود. کار فرهنگی، کاری دیربازده نیست؛ بلکه به اندازه لبخندی که دل یک فرد را شاد میکند، زودبازده است. دشمن با ایجاد موجهای منفی سعی در پسگیری میدان تربیتی از ما دارد، در تقابل ما نیز با ایجاد موجهای مثبت اجازه این کار را از او میگیریم. برگزاری تجمعات مختلف با همکاری حوزههای علمیه و سپاه، اعزام ۳۰ هزاز دانشآموز به اردوهای راهیان نور، برگزاری اردوی یک روزه برای ۱ میلیون ۵۰۰ هزار دانشآموز در چشمانداز طرح فراگیر پرورشی، برگزاری ۴۰۰ هزار نفر روز اردوی رایگان با همکاری سپاه، بسیج، شهرداری، حوزههای علمیه و سایر نهادهای فرهنگی از موجآفرینی های ما در خنثیسازی اقدامات دشمن بودهاست. علاوه بر این، آموزش عملی نماز در بیش از ۵۰۰ کلاس با همکاری حوزههای علمیه یکی دیگر از اقدامات جهادی آموزش و پرورش بودهاست.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان ضمن قدردانی از پشتیبانی و حمایتهای ستاد طرح شهید آرمان و حوزههای علمیه که منجر به رخداد اتفاقات بسیار خوبی در سطح شهر تهران شد، بیان کرد: این دو نهاد بازوان فکری، عملی و نگرشی ما در بحث تربیت هستند و حضورشان بسیار پر برکت است؛ آموزش و پرورش در میدان جنگ فرهنگی و ایدئولوژی به کمک آنان نیازمند هستیم و به تنهایی از پس کار تربیت برنخواهیم آمد؛ از اینرو ما در ۲ سال گذشته با تشکیل قرارگاه جهادی تربیت با عضویت ۳۰ الی ۴۰ دستگاه فرهنگی و ۴۰ الی ۵۰ موسسات حقیقی و حقوقی سعی در مشارکت سایر دستگاهها در امر تربیت داشتیم که متاسفانه تنها ۳ الی ۴ دستگاه پای کار آموزش و پرورش ماندند که این موضوع نشان از سختی کار فرهنگی و تربیتی دارد. اما همچنان با پشتیبانی شهرداری و حوزههای علمیه ما هیچگونه مشکلی در حوزه کار فرهنگی نداریم.
ارسال دیدگاه