کسب عنوان انجمن برتر مناطق ۱۹ گانه شهر تهران توسط مدرسه شاهد شهید عسگریان
تهران (پانا) - انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شاهد شهید عسگریان توانست به عنوان انجمن برتر مناطق ١٩گانه شهر تهران دست پیدا کند.
انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شاهد شهید عسگریان توانست به عنوان انجمن برتر مناطق ١٩گانه شهر تهران با انتخاب الهه ماندگاری به عنوان رییس برتر انجمنهای اولیا و مربیان و رضا غنم پرور به عنوان مدیر برتر مناطق تهران دست یابد.
فلسفه وجودی انجمن اولیا و مربیان مدارس بر اساس چند اصل مهم استوار است، همکاری و مشارکت، ارتقاء کیفیت آموزشی، ایجاد ارتباط بین اولیا و مربیان، حمایت از دانش آموزان، توسعه مشارکت اجتماعی، ایجاد حس مسئولیت و توسعه روابط بین مدرسه و جامعه. این انجمن به عنوان یک پل ارتباطی بین خانواده ها، مربیان و مدیریت مدرسه، فعالیت می کند.
این دستاورد می تواند به عنوان یک الگو برای سایر انجمن های اولیا و مربیان در شهر تهران باشد و آنها را ترغیب کند تا با تلاش و کوشش بیشتر، کیفیت آموزشی را بهبود بخشند و محیطی مناسب برای دانش آموزان ایجاد کنند. تلاش و کوشش انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شاهد شهید عسگریان در جهت بهبود کیفیت آموزشی و ایجاد محیطی مناسب برای دانش آموزان، بدون شک نتایج مثبت و ارزشمندی برای دانش آموزان و جامعه در بر دارد.
کسب این موفقیت برای مدرسه شاهد شهید عسگریان بهانه ای بود تا با جناب آقای غنم پرور مدیر این مدرسه گفتگویی داشته باشیم که به شرح زیر است:
رضا غنم پرور مدیر دبیرستان شاهد شهید عسگریان در گفتوگو با پانا گفت: سال ۱۳۷۸ وارد آموزش و پرورش شدم و با سمت مربی پرورشی کار خودم را آغاز کردم. از سال ۱۳۸۳ به عنوان مدیر مدرسه تا به امروز فعالیت کرده ام. یک سال در مقطع ابتدایی و سه سال دبیرستان دوره دوم و بقیه خدمتم را در دوره اول سپری کرده ام، الان هم سه سال است که افتخار دارم در خدمت مجموعه خدوم مدارس شاهد باشم.
وی در خصوص انجمن اولیا و مربیان بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان یک نهاد مهم و ضروری در سیستم آموزشی است که وظایف مختلفی را بر عهده دارد. وظایف اصلی انجمن اولیا و مربیان شامل ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به وسیله همکاری با مدیریت و معلمان در طراحی و اجرا برنامه های آموزشی و پرورشی. ارزیابی فعالیت های آموزشی و پرورشی و ارائه پیشنهادات برای بهبود آنها و ترویج و حمایت از فعالیت های مفید و سالم برای دانش آموزان و همچنین ایجاد یک محیط آموزشی مفید و پویا که دانش آموزان را به یادگیری و رشد سوق دهد و حمایت از فعالیت های کلاسی و خارج کلاسی که به رشد و توسعه دانش آموزان کمک کند.
وی با بیان اینکه دلایل زیادی در کسب عنوان انجمن برتر در شهر تهران دخیل بوده است، افزود: بخشی از این دلایل از جمله همدلی، همیاری و همکاری صمیمانه اعضای این انجمن. همچنین احساس دینی که به فرزندان و سلاله پاک شهدا و جانبازان بین تمام کارکنان این مجموعه وجود دارد بر ما واجب بود که هر کاری که میتوانیم برای این دانش آموزان انجام دهیم. برنامه ریزی و تشکیل جلسات منظم و کارهای مختلف در حوزه های علمی، آموزشی و فرهنگی و ... انجام شد تا بچههای این مدرسه بتوانند به خوبی تحصیل کرده و رشد کنند.
غنم پرور در خصوص برنامه آینده برای انجمن گفت: ما در نظر داریم با همکاری و همیاری تمامی کادر این مدرسه و والدین دانش آموزان عزیزمان بتوانیم به اهدافی که برای ما در ایجاد این انجمن ترسیم شده نزدیک شویم. ما باید بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و حساب شده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران را اجرایی کنیم.
وی در خصوص نقش مدیر مدرسه در دستیابی به این موفقیت اظهار کرد: به منظور مشارکت اولیای دانش آموزان برای کمک به ارتقای فعالیتهای آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه که دو رکن اصلی و موثر در تربیت فرزندان و آینده سازان جامعه هستند برنامه ریزی لازم به عمل آمده بود و طبق این برنامه برقراری ارتباط مستمر و همسویی مدرسه با دانش آموزان و والدین در سرلوحه امور بود. در واقعه این موفقیت یک کار تیمی بوده و حاصل تلاش و فداکاری تمام کادر این مدرسه و همچنین اولیاء ارزشمند دانش آموزان عزیز این مدرسه است.
مدیر دبیرستان شاهد شهید عسگریان عنوان کرد: مشارکتهای مردمی یکی از عبارتهایی است که امروزه در آموزش و پرورش رایج شده و منظور از آن شیوههایی است که به وسیله آنها مردم با استفاده از تواناییهای خود، خدمات کمی و کیفی به آموزش و پرورش ارائه میدهند. از آنجا که منابع دولتی برای امر مهم آموزش و پرورش محدود و جمعیت جوان کشور رو به افزایش است، ضرورت استفاده از مشارکتهای مردمی بیش از گذشته احساس میشود.
وی افزود: برای گسترش مشارکت اولیاء و مربیان میتوان از اقداماتی مانند حضور همه جانبه اولیاء و مربیان در تصمیم گیریهای آموزشی و اداره مدرسه، اطلاع رسانی دقیق و به موقع درباره وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و مسائل و مشکلات مدرسه، قدردانی از فعالیتها و همکاریهای اولیاء در مدرسه، ایجاد فضای لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، استفاده مناسب از تواناییهای تخصصی و مهارتی اولیاء، برگزاری جلسات مشترک اولیاء و مربیان به طور مستمر و کیفیت بخشی به امر آموزش در مدرسه را اجرایی کرد.
غنم پرور درباره موانع و مشکلات مسیر گفت: برای کسب این موفقیت اقدامات بسیار زیادی از طرف مدرسه، معلمان و اولیای دانش آموزان اجرا شد، قطعا رسیدن به این مرحله کار بسیار سختی است ولی با یادآوری چندین نکته انگیزشی به خود و دیگران توانستیم این موفقیت را کسب کنیم، به خودمان یادآوری کردیم که ما تنها نیستیم، نتایج را بپذیریم و قوی تر از قبل عمل کنیم، به سختیها خوش آمد بگوییم، یک تیم ایجاد کنیم، بر روی نکات مثبت تمرکز کنیم، به دنبال آرزوها و رویاهای جدید باشیم، برای پیشرفتهای خود جشن بگیریم، در لحظه حضور داشته باشیم و کار را تا پایان انجام دهیم.
وی همچنین در خصوص کارهای انجام شده توسط انجمن که برای بهبود محیط مدرسه انجام داده گفت: سعی کردهایم تا با همکاری کادر مدرسه و اولیای دانش آموزان محیطی شاداب و جذاب در مدرسه ایجاد کنیم که هدف اصلی ما یعنی یادگیری و آموزش و پرورش همزمان جسم و روح دانش آموزان عزیزمان بود، بهترین کاری که میتوان برای شادابی یک محیط آموزشی انجام داد، برخورد خوب و اخلاق حسنه معلمان و کادر مدرسه است. انجام عملیات عمرانی، خرید تجهیزات ورزشی و آموزشی و پرورشی از دیگر مصوبات انجمن اولیا و مربیان بود.
وی افزود: اقداماتی که ما در این مدرسه برای کسب این موفقیت انجام دادهایم، سایر مدارس هم میتوانند با همدلی و همکاری در سطح شهر تهران و حتی کل کشور به آن دست یابند و با رعایت یک سری قواعد مشخص و ایجاد ارتباط دوسویه و سازنده با اولیای دانش آموزان گرامی در مدرسه، موفقیتهای اینچنینی کسب نمایند.
ما همواره پیشنهادات خودمان را به آموزش و پرورش منطقه برای بهبود عملکرد مدارس تحت نظر میدهیم، چون میدانیم که قطعاً باعث رشد و شکوفایی بیشتر مدارس سطح منطقه و کل تهران و کشور خواهد شد. همچنین ما آمادگی داریم تا درصورت تمایل سایر مدارس کشور، تجربیات خود را با آنها به اشتراک بگذاریم چون اعتقاد داریم که زکات علم نشر آن است، ما اگر راهی را رفتهایم و به موفقیت رسیدهایم باید آن مسیر را برای دیگران هم روشن کنیم تا آنها هم بتوانند به قلههای افتخار و موفقیت دست پیدا کنند.
غنم پرور در پایان بیان کرد: در هر جامعه باتوجه به طرز تفکـر آحاد جامعه و بافت فلسفی فکـری و ریشههای عقیدتی آنهـا نظامهایی روی کـار میآیند و این نظامها فـارغ از محاسن و معایب خود در آن جامعه اقدام به طراحی برنامهها و اهداف غایی در قالب کتب درسی و مکتبی و فکری برای دانش آموزان خود میکنند.
اساس نظام آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته و کار آمد است، لیکن برای رسیدن به چنین هدفی امروزه بحث تحول در آموزش و پرورش و چگونگی انجام آن در دستور کار تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت قرار گرفته است. پس این همت و تلاش من، تو و ماهاست که میتواند زمینه ساز این تحول و به وجود آمدن برنامهریزی منسجم و در نهایت ارتقاء سطح کیفی آموزش و پرورش را فراهم آورد و این تغییرات میسر نیست جز با حمایت و مشارکت اولیاء دانش آموزان و کارکنان مدرسه.
ارسال دیدگاه