مربی دانش‌آموزان کم شنوا و ناشنوا:

تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان استثنایی در اردوی آموزشی پانا

تهران (پانا) - در حاشیه اردو دانش‌آموز خبرنگاران دختر پانا تهران، مربی دانش‌آموزان کم شنوا و ناشنوا با اشاره به رویکرد خبرگزاری پانا در تربیت دانش آموزان تمام ساحتی درباره نحوه ارتباط گیری این دانش‌آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۵۱۲۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان استثنایی در اردوی آموزشی پانا

اردوی دانش‌آموزی دختران شهر تهران با هدف آموزش خبرنگاری و عکاسی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین سندتحول بنیادین با رویکرد دانش‌آموز تمام ساحتی در اردوگاه شهید رجایی رامسر اجرایی شد که در این میان تعدادی از دانش‌آموزان کم‌شنوا و ناشنوا از مدارس استثنایی حضور پیدا کرده و با استفاده از کلاس‌های مرتبط با این موضوع شروع به نوشتن خبرهای تمرینی کردند.

در این راستا منصوره میرهاشمی، مربی دانش‌آموزان استثنایی دختران در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: دانش آموزان استثنایی در روز اول آشنایی نمی‌توانستند ارتباط صمیمی بگیرند اما بعد از یک روز تازه فهمیدند که باید آرام‌تر صحبت کنند و همچنین از زبان بدن بیشتر استفاده کنند که بتوانند منظورشان را بهتر و راحت برسانند. مطمئناً تا انتهای اردو، دختران نکاتی جدید از یکدیگر یاد می گیرند.

وی افزود: به دلیل وجود تفاوت زبان اصلی ما، مطمئنا زبان اشاره که زبان دوم ماست، در کنار زبان عادی بسیار تسهیگر است تا بتوانیم در بین افراد شنوا راحت‌تر زندگی کنیم و ارتباط بگیریم.

وی در ادامه با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان حاضر در اردو؛ استثنایی هستند درباره عملکرد آنها در حوزه خبر عنوان کرد: دختران استثنائی به دلیل تفاوت در برقراری ارتباط، در کارهای عملی از جمله گزارش و خبر نویسی مقداری کُند هستند اما باتوجه به هوش و استعداد سرشار و علاقه‌ای که به حوزه رسانه و خبر دارند، قطعا موفق خواهند شد و رتبه‌های خوبی را کسب خواهند کرد.

میرهاشمی اضافه کرد: برقراری ارتباط با دانش آموزان استثنایی کم شنوا و ناشنوا در جامعه امروزی برای هر فردی ممکن نبوده و در حقیقت کار بسیار دشواری است ولی در کنار اینکه آنها استثنا هستند، عملکرد بسیار منحصر بفردی در حوزه های مختلف دارند.

میرهاشمی با اشاره به اینکه برقراری ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان استثنایی شیرینی‌ها و سخت‌های خاصی دارد، افزود: برقراری ارتباط این افراد با افراد شنوا ممکن است سخت باشد و مشکلاتی همانند اشتباه متوجه شدن برخی کلمات وجود داشته باشند اما هیچ گاه نباید ناامید بشوند چرا که افرادی ساعی و تلاشگری بوده و از حواس دیگر خود به خوبی بهره می‌برند‌.

خبرنگار : سارا بتولی، آیسا میرزایی عکاس : آیسا میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار