مدیر‌ آموزش و پرورش منطقه ۱۶ شهر تهران:

کار مشاور در مدارس حیاتی و سرنوشت ساز است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ یکی از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس را حل مسئله دانست و کار مشاوران در مدارس را حیاتی و سرنوشت ساز عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۱۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کار مشاور در مدارس حیاتی و سرنوشت ساز است

جلسه مشاوران تربیتی و آموزشی با حضور سید حمیدرضا ابراهیم نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ دارالشهدای دانش‌آموزی شهر تهران، مصطفی سلیم خانی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، سارا پورگراوند کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی و دیگر مسئولین در مدرسه اندیشه شاهد منطقه ۱۶ برگزار شد.

سید حمیدرضا ابراهیم نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ عنوان کرد: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. در مقابل اتفاقات و آسیب‌های اجتماعی که در مدارس با آن برخورد می‌کنیم، مشاوران مسئولیت عظیم و مهمی در مشاوره دانش‌آموزان به ویژه جوانان و نوجوانان دارند. همانطور که ما در همه‌ی کار‌ها ازجمله: خرید خانه، لوازم و ... از مشاورین کمک می‌گیریم. در امور دانش‌آموزان هم گاهی لازم به این کار است؛ همانطور که در قرآن کریم آمده است باید در انجام کارها از مشاور استفاده کنیم، پیامبران ماهم که فرستاده خداوند هستند برای انجام امور ازمشاوره کمک می‌گرفتند.

ابراهیم نژاد عنوان کرد: مدیران و  مربیان ما در مدارس باید والدین را آگاه کنند که گاهی در ارتباط با فرزندان نیاز به مشاوره است. گاهی صحبت‌های یک مشاور، زندگی یک دانش‌آموز، یک نوجوان و یک جوان را تغییر می‌دهد. والدین نباید از سرزنش اطرافیان برای استفاده از راهنمایی مشاور ترسی داشته باشند. هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند همه‌ی مسائل را حل کند .

وی افزود: کار مشاوره در مدارس حیاتی است و مشاوران را تعیین کننده سرنوشت یک انسان دانستند. مشاورین امینی در آموزش و پرورش وجود دارد که مدارس باید از این امکانات استفاده کنند. گاهی اتفاقات نادری برای دانش‌آموزان و اولیا می‌افتد که فقط مشاوران هستند که می‌توانند با آگاهی این موضوع از پیش آمدن یک اتفاق دردناک جلوگیری کنند.

سید حمیدرضا ابراهیم نژاد در پایان اشاره کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مسئله‌ی مشکلات دانش‌آموزان باید حل شود نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم، درباره دانش‌آموزان نباید تصمیم نادرستی گرفته شود، مشکلات دانش‌آموزان باید در مدرسه با کمک مشاورین حل شود زیرا آن‌ها در ادامه راه وارد جامعه خواهند شد. کار مشاوران در مدارس خیلی مورد اهمیت است. از مشاورین می‌خواهم تا وقت بیشتری برای دانش‌آموزان و معلمین بگذارند و آموزش‌های لازم را بدهند. امیدواریم با کار بی‌وقفه مشاورین شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

در ادامه سارا پورگراوند کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی منطقه ۱۶ در گفت و گو با پانا بیان کرد: مدیریت حل مسئله و ارتباط می‌تواند سلامت ما به خصوص در زمان‌هایی که غالب نوجوانان ما احساس یاس و ناامیدی دارند را تامین کند. نا امیدی همچون گرگی است که تو را خواهد ‌کشت و روح تو را می‌بلعد و امیدواری هم مانند گرگی قدرتمند است که از تو در برابر ناامیدی محافظت می‌کند و پیروزی در مقابل هریک از این گرگ‌ها بستگی دارد که شما به کدامیک غذا می‌دهید، امیدواری یا ناامیدی.

وی افزود: ما باید روحیه نشاط و امیدواری را در بین دانش‌آموزان ایجاد و  افزایش دهیم  و ریشه‌ی اختلاف، افسردگی  و افکار خودکشی را یاس و ناامیدی معرفی کرد.

نویسنده : متین عندلیب عکاس : متین عندلیب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار