مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

کنار هم قرار گرفتن خانه و مدرسه آغاز شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و مسیر تربیت است

خانواده از اصلی‌ترین ارکان تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه خانواده، یکی از اصلی‌ترین ارکان تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، کنار هم قرار گرفتن خانه و مدرسه را آغاز شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و شروع مسیر تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۵۱۰۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کنار هم قرار گرفتن خانه و مدرسه آغاز شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و مسیر تربیت است

آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار «با خانواده برای ایران برای مدرسه» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی (رئیس ستاد اقامه نماز کشور)، علیرضا کاظمی (وزیر آموزش و پرورش)، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان (مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران)، اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهر تهران و اعضای انجمن اولیا و مربیان استان تهران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: اعتقاد داریم که مدرسه، خانه دوم دانش‌آموزان و خانه هم مدرسه اول دانش‌آموزان است و تلاقی این 2 و کنار هم قرار گرفتن آن‌ها آغاز شکوفایی استعدادها و مسیر تربیت است.

کریمیان با بیان اینکه خانه و مدرسه در کنار هم می‌توانند مسیر پیشرفت را طی کنند، افزود: مدرسه، مهمترین نهاد اجتماعی، تربیتی، آموزشی و اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش‌آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی، اجتماعی و کشف استعدادها، هدایت و رشد متوازن روحی، معنوی و جسمانی آنان برابر قوانین اداره می‌شود.

وی افزود: در سایه پیوند اولیا و مربیان می‌توانیم شاهد کیفیت‌بخشی امور آموزشی و پرورشی مدارس و تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان باشیم.

کریمیان، نهاد خانواده را یکی از اصلی‌ترین ارکان تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین عنوان و بیان کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان، فرصت مناسبی برای توسعه تعاملات بین اولیا و مربیان به منظور همسویی در روش‌های تربیتی بین خانه و مدرسه و نیز بهبود روابط سازمانی و تبیین جایگاه خانواده در مدرسه از طریق تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس است.

وی تصریح کرد: همکاری و مشارکت خانواده و مدرسه، نقش به‌سزایی در دستیابی به اهداف والای نظام آموزش و پرورش مانند ایجاد عدالت آموزشی، تحول در نظام تعلیم و تربیت، مدرسه‌محوری، مهارت‌آموزی و مهیا کردن دانش‌آموزان برای زندگی اجتماعی در تراز نظام جمهوری اسلامی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه سال گذشته برنامه خانواده آنالوگ و فرزندان دیجیتال را برگزار کردیم، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در راستای عناوین روزشمار این هفته در سطح مناطق آموزش و پرورش شهر تهران و همینطور مدارس اجرا خواهد شد که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش متمرکز منطقه‌ای و استانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اولیا، تقدیر از مدرسان آموزش خانواده و تقدیر از اولیای فعال و خیّر اشاره کرد.

خبرنگار : محمدمهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار