پیام تبریک معاون پرورشی‌ و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت هفته بهداشت روان

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران طی پیامی هفته بهداشت روان را به خانواده بزرگ و ارزشمند آموزش و پرورش شهر تهران، تمام دانش آموزان و کارکنان مدرسه، به ویژه مربیان و مشاوران عزیز، صمیمانه تبریک و تهنیت گفت.

کد مطلب: ۱۵۰۸۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک معاون پرورشی‌ و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت هفته بهداشت روان

متن پیام سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت هفته بهداشت و روان به شرح زیر است:

«هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ

همانا خداوند کسی است که سکینه و آرامش در قلوب مؤمنین ایجاد می‎کند. (سوره فتح آیه ۴۸)

بهداشت روان در هر جامعه‌ای کلیدواژه‌‌ای تاثیرگذار است که می‌تواند با بهبود وضعیت روانشناختی خود، به سوی آرامش و آسایش بیشتر رهسپار شود و اگر در این مسیر هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مرتبط در آگاهی جامعه منجر به فرهنگ‌سازی مناسب شود، قطعا می‌توانیم به روزهایی بهتر سلام کنیم. بی‌دریغ نقش نظام تعلیم و تربیت نیز در این میان بسیار کلیدی و ماندگار است که با تکیه بر دانش و تجربه گران سنگ خود می‌تواند تاثیرات مهمی را در زمینه بهداشت روان نسل جوان ایفا کند.

سلامت روان و پرداختن به بهداشت روان از ارکان مهم نیل به سلامت است. زندگی صنعتی عصر حاضر، امکان زندگی توام با آرامش را دچار مشکل نموده و بیماری‌های روانی به تبع آن آسیب­‌های اجتماعی رو به فزونی نهاده است، لذا اهمیت پرداختن به مقوله بهداشت روان بیش از پیش نمایان می شود. در حقیقت بهداشت روان، دانش و هنری است که به آسایش ذهنی، احساس خود توانمندی، شناخت توانایی‌های خود در محقق ساختن ظرفیت‌های عقلی و هیجانی، شادی و آرامش درونی و رفتار متعادل و منعطف با دیگران کمک شایانی می کند، لذا کار و تلاش در این زمینه بسیار مهم خواهد بود.    

امروز مشاورین، مربیان و معلمان ما باید بیش از هر زمان دیگری مهر، دوستی، بخشش، قدرت نه گفتن، بردباری، تاب‌آوری، مشارکت، کار گروهی و افتخار به هویت دینی و ملی را به فرزندان ایران زمین بیاموزند و به آنان بگویند که هیچ جایگاهی بالاتر و والاتر از خدمت به همنوع و کسب رضایت حق تعالی نیست. نقش این بزرگواران تنها در ارتقای سطح دانش و بینش خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بر این باورم که در صورت تحقق کارکرد اصلی نقش معلم در معنای دقیق کلمه می‌توان به مراتبی از سلامت ذهن و روان در سطح جامعه دست‌یافت. از مشاورین، مربیان و معلمان صمیمانه درخواست می‌کنم که با ایفای نقش درست خود در قبال دانش‌آموزان، به جهان بیاموزید که با دستان خالی و با امکانات اندک هم می‌توان روانی را متحول ساخت و حالی را بهبود بخشید.

در آستانه نکوداشت هفته بهداشت روان، این مناسبت ارزشمند را به خانواده بزرگ و گران‌سنگ آموزش و پرورش شهر تهران، تمام دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه، به ویژه مربیان و مشاوران عزیز، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. یقین داشته‌باشید که معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در کنار شما و همراه با شما با تمام توان و بضاعت علمی و اجرایی خویش ایستاده‌است تا با تکیه بر همت و توان یکایک همکاران همدل و همراه، جان و روان دانش‌آموزان را بهبود بخشیم. به باور من  ما با کمک یکدیگر خواهیم توانست گامی اساسی را در مسیر تحقق این مهم برداریم.

و من الله توفیق

سید‌احمد موسوی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار