نشست زنان عمود مقاومت، با حضور بانوان فعال بین المللی

رفیعی: تقویت زنان در حوزه رسانه و رشته‌های تخصصی، ضروری است/ الطافی: تبیین اهمیت تحریم کالا‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی نقش مهمی در مبارزات اقتصادی علیه این رژیم کودک کش دارد

تهران (پانا) - نشست زنان عموم مقاومت با حضور سمیه رفیعی، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیاد زنان متخصص، زهراسادات الطافی دبیر بنیاد زنان متخصص کشور و بانوان فعال بین المللی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
 نشست زنان عمود مقاومت، با حضور بانوان فعال بین المللی

سمیه رفیعی، عضو مجلس شورای اسلامی، و نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس در نشست  زنان عمود مقاومت، به تشکیل کمیته‌های رسانه در جهت روایتگری مقاومت به نقش زنان، مادران و دختران، در ادامه‌ی راه حضرت زینب سلام الله علیها در مسیر روایت جهاد و مقاومت اشاره کرد و گفت: می خواهیم که بتوانیم از ظرفیت‌های تخصصی بنیاد زنان متخصص در زمینه تقویت و توانمندسازی بانوان جبهه مقاومت استفاده کنیم.

رفیعی افزود: برای تبیین دقیق نقش روایتگر حضرت زینب، تقویت زنان در حوزه رسانه و رشته‌های تخصصی، ضروری است و می‌توان با ابزار‌های مختلف کوچک و بزرگ رسانه‌ای در دنیا به فعالیت رسانه‌ای و تبیینی پرداخت که در قالب شبکه‌های قدرتمند فعالیت کنند.

رئیس بنیاد زنان متخصص ادامه داد: سالهاست استعمار و استکبار از طریق رسانه به روایت وارونه و دروغین از حقیقت می‌پردازد مثل واژه‌ی دروغین حقوق بشر که درحال حاضر رژیم صهیونیستی و آمریکا از آن برای پوشش توحش خود استفاده می‌کند.

رفیعی بیان کرد: مجلس هم پای کار حوزه مقاومت و زنان مقاومت و استقامت محکم ایستاده تا برای پیروزی این جبهه به کمک بانوان مقاومت بیاید و برای سبک زندگی در جنگ و بحران راهکار‌های عملیاتی پیداکند.

در این میان محدث تک فلاح، دبیر این نشست نیز با تبیین جایگاه انسان- رسانه‌ها در روایتگری صحیح از وقایع سرزمین‌های اشغالی، نقش بانوان را در روایت صحیح و دست اول از جریان مقاومت بسیار پر رنگ توصیف کرد.

 زرین فاطمه مطهری، از بانوان فعال حوزه مقاومت از پاراچنار پاکستان، از دیگر میهمانان این نشست بود که با اشاره به نقش بنیادین حضرت زینب در روایتگری عاشورا و اربعین، بر ضرورت الگو پذیری از آن حضرت تاکید کرد و افزود: ما باید در جهاد تبیین از افشاگری حضرت زینب در بارگاه یزید درس بگیریم و ما بانوان در تبیین فلسفه مقاومت باید پیشقدم باشیم.

در این نشست یزدان پناه، نویسنده‌ی کتاب " اینجا سوریه است " نیز حضور داشت، وی از بانوان مستندساز که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف مستندسازی در سوریه کرده است و به ضرورت همبستگی و دعوت به وحدت با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

یزدان پناه، گفت: در حوزه بانوان مقاومت نیاز به یک شبکه سازی قدرتمند داریم که حتی در دور افتاده‌ترین روستا‌های دنیا هم بانوان فعال در این حوزه را دور خود جمع کند و به تعبیر زیبای شهید سید حسن نصر الله، باید حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام را الگوی مقاومت و از جمله مقاومت بانوان دانست و بر اساس خط مشی آن حضرت پیش رفت.

سپس افروز با وفا از کارآفرینان فعال در عرصه بین المللی به ضرورت تقویت بنیه‌های اقتصادی مقاومت از طریق توانمند سازی زنان جبهه مقاومت و پیوستن فلسطین به گروه بین المللی اجلاس بریکس تاکید کرد و این موضوع را یکی از راه‌های احیاء سرزمین‌های اشغالی و بویژه باز سازی آن پس از پایان جنگ دانست.

در پایان زهرا سادات الطافی، عضو شورای مرکزی و دبیر بنیاد زنان متخصص هم یکی از اهداف بنیاد زنان متخصص را جهت دادن به فعالیت‌های علمی، تخصصی بانوان در سراسر جهان در زمینه کمک به مقاومت دانست و افزود: حتی می‌توان از ظرفیت بانوانی که تا به حال نسبتی با فعالیت‌های مقاومت نداشته اند به نفع جریان فلسطین و لبنان و مبارزه با جریان رژیم غاصب صهیونیستی استفاده کرد و فعالیت‌های علمی، اقتصادی و تخصصی ایشان را به این سمت و سو سوق داد. از جمله تبیین اهمیت تحریم کالا‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی از سوی بانوان آزادیخواه جهان که می‌تواند نقش مهمی در مبارزات اقتصادی علیه این رژیم کودک کش داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار